اهل بیت (ع) به همه مظلومان جهان تعلق دارند/عید غدیر، عید ایستادگی زیر پرچم حق است

دمشق - ایرنا- امام جمعه شیعیان "لاذقیه" سوریه عید سعید غدیر را عید ولایت و ایستادگی زیر پرچم حق توصیف کرد و گفت که اهل بیت پیامبر اکرم (ص) به تمام مستضعفان و مظلومان جهان تعلق دارند.

حجت الاسلام «ایمن زیتون» در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دمشق، با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر، عید ولایت خداوند عزوجل و رسولش (ص) و حضرت امیرمؤمنان (ع) است.

وی افزود: عید غدیر بر ابقای صدای حق و ایستادگی در برابر باطل تاکید دارد.

امام جمعه شیعیان لاذقیه سوریه خاطرنشان کرد: عید غدیر، عید محبت و عید ولایت و ایستادگی زیر پرچم حق در برابر استکبار و ظالمان و دشمنان امت اسلامی است.

حجت الاسلام زیتون تصریح کرد: ما این عید بزرگ را هر ساله بر پا می داریم و در روز عید غدیر با ولایت با تمام وجود و جانمان برای حق تجدید پیمان می کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: همان طور که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرمودند، اهل بیت من مانند کشتی نوح هستند، هر کس آن را سوار شد، نجات یافت و هر کس از آن تخلف نمود (سوار نشد) غرق شد. 

حجت الاسلام زیتون افزود: اهل بیت (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات هستند و به طایفه خاصی تعلق ندارند بلکه متعلق به تمام   مظلومان جهان هستند.

مدیر مجتمع رسول الاعظم (ص) در لاذقیه سوریه همچنین تصریح کرد: اهل بیت پیامبر اکرم (ص) پرچمدار حق و حقیقت هستند که فقط متعلق به مسلمانان  و شیعیان نیستند و به طایفه خاصی تعلق ندارند، بلکه برای همه مستضعفان و همه مظلومان جهان هستند.

وی گفت: از جوار حرم عقیله بنی هاشم حضرت سیده زینب کبری (س) دختر امیرالمؤمنین و صاحب واقعی این عید، عید سعید غدیر را به همه مسلمانان تبریک می گویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha