۹۷ طرح صنعتی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های خراسان‌شمالی معرفی شد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۹۷ طرح صنعتی در این استان برای دریافت ۵۶۶ میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل معرفی شد.

حسین حاجی بگلو روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون با پرداخت ۸۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۱۸ طرح موافقت شده است و پرداخت تسهیلات به ارزش ۲۰۴ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان نیز در دست بررسی است.  

وی تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت ۲۶۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان تسهیلات ثابت و ۳۰۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به بانک های عامل معرفی شدند.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: پرداخت این تسهیلات در سالجاری شدت گرفته است و امسال تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای مختلفی از جمله واحد صنعتی سپهر شیشه، آذین فورج و گلچین فوم پرداخت شد.

وی بیان کرد: سهم خراسان شمالی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ در حدود ۹۹۰ میلیارد تومان بود که از این رقم؛ ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد و تلاش می شود تا بیش از این میزان اعتبار جذب شود.

حاجی بیگلو اظهارداشت: ۷۰ درصد از منابع تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و ۳۰ درصد به متقاضیان دریافت تسهیلات ثابت در صنایع پرداخت می شود.

وی ادامه داد: خراسان شمالی به عنوان استانی نوپا در ایجاد واحدهای صنعتی، نیازمند سرمایه ثابت است تا واحدهای جدید راه اندازی شود که این سهمیه نیز کم و ۳۰ درصد از این تسهیلات را شامل می شود.

براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha