مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم: غدیر روز تداوم رسالت انبیا (ص) در ولایت حضرت علی (ع) است

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم گفت: غدیر روز تداوم رسالت انبیا (ص) در ولایت حضرت علی(ع) است که در این روز کمال دین و اتمام نعمت الهی در سایه ادامه حفظ رسالت در آفتاب امامت شکل گرفت و اساس دین و ثمره نبوت جاری شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، در ابتدای پیام تبریک افشار فتح الهی به مناسبت عید سعید غدیر خم آمده است: عید غدیرخم یک واقعه عظیم در تاریخ اسلام و متعلق به تمام مسلمان جهان است.

وی در ادامه این پیام آورده است: عید سعید غدیر خم به عنوان یک واقعه عظیم در تاریخ اسلام در راستای تداوم رسالت انبیا الهی و پیوند نبوت و امامت و  دستیابی امت اسلامی به سرچشمه علم و حکمت الهی است؛ عیدی فرخنده که از مهمترین مناسبت های اسلامی و جلوه گاه ولایت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این پیام می افزاید: واقعه غدیرخم، رخداد عظیم تاریخ اسلام در مسیر تداوم رسالت محمد (ص) در ولایت علی (ع) است؛ مسیری به مقصد سعادت اخروی تمامی مسلمانان، با راهنمایی اهل بیت عصمت و طهارت (سلام الله علیهم) که همانا بهترین راهنمایان بشر هستند.

فتح الهی در این پیام تصریح کرده است: اینجانب با کمال مسرت و شادمانی، فرا رسیدن هجدهم ذی الحجه، عید سعید غدیر خم را صمیمانه به عموم مسلمانان و شیعیان جهان به ویژه ساکنان نجیب و متدین جزیره زیبای قشم را تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند متعال سلامتی و شادکامی همگان را مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، هیجدهم ذی الحجه عید سعید غدیرخم بزرگترین شاهد برگزیده شدن کامل ترین انسان به عنوان جانشین آخرین فرستاده خداوند است، روزی که پیامبر اسلام علی ابن ابی طالب (ع) را برای رهبری حکومت اسلامی برگزید.

واقعه غدیر که به موضوع امامت امیر مومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد، برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم به وسیله او هدایت شوند و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.

این جملات مهمی است، منسوب به پیامبر اکرم(ص) که شیخ صدوق در کتاب امالی نقل کرده و روایت صریح و روشن پیامبر خاتم(ص) از وصی و جانشین خود است.

ماجرای عید غدیر خم اشاره به اتفاقی دارد که در آخرین سفر حج رسول الله(ص) رخ داد؛ در سال دهم هجرت، رسول خدا(ص)  به حج رفت و احکام آن را به مردم آموزش داد.

به هنگام بازگشت از مکه، در استراحتگاه جُحفه و در غدیر خم، به امر خدا مردمان را گرد آورد و در آن مجمع سترگ، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود به آنان شناساند و فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست».

البته جانشینی امام علی(ع) سال ها پیش در مکه و در جمع خاندان بنی هاشم انجام گرفته بود اما در غدیر باز بر آن تاکید و هم به اطلاع عموم رسید.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha