۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۴:۰۲
کد خبر: 84824566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتصاب کارکنان خطوط هوایی در ایتالیا منجر به لغو صدها پرواز شد

تهران- ایرنا- اعتصاب کارمندان خطوط هوایی و همچنین مسئولین کنترل ترافیک هوایی ایتالیا باعث لغو صدها پرواز در این کشور در روز یکشنبه شد.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از گلوبال نیوز، فابریزیو کوشیتو یک مقام اتحادیه کارمندان فرودگاه‌های ایتالیا گفت که در نتیجه این اعتصاب ۴ ساعته، حدود ۵۰۰ پرواز لغو شده است. 

او گفت که کارمندان خطوط هوایی به دنبال حقوق بهتر و همچنین بهبود شرایط کاری از جمله وعده‌های غذایی در شیفت‌های طولانی هستند. 

وزارت حمل و نقل ایتالیا اعلام کرد که کارگران خطوط هوایی رایان ایر، ایزی جت و ولوتیا روز یکشنبه اعتصاب کردند، درحالی که مسئولین کنترل ترافیک هوایی نیز به آن‌ها پیوستند. 

فرودگاه‌های ایتالیا در مقایسه با فرودگاه‌های سایر کشورهای اروپای غربی، در تابستان امسال هرج و مرج کمتری را در نتیجه افزایش سفر تجربه کرده‌اند. 

در طول همه گیری کرونا که اکثر مسافرت‌های هوایی متوقف شدند، کارمندان و کارگران فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ایتالیا بدون اینکه شغل خود را از دست بدهند، از مزایای حمایتی دولت این کشور بهره مند شدند. 

اما با افزایش ناگهانی سفرهای هوایی، بسیاری از شرکتهای هواپیمایی و فرودگاه‌ها نتوانسته‌اند با سرعت لازم کارمند استخدام کنند تا پاسخگوی سطح تقاضا باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha