همکاری با نظام پزشکی  در حوزه دارویی به کاهش عوارض منتهی می شود

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: استفاده از ظرفیت‌های سازمان نطام‌پزشکی در حوزه دارو و تجویز منطقی آن بسیار حائز اهمیت است چرا که منجر به عوارض دارویی کمتر و در نهایت، ارائه خدمات بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسن بختیاری شامگاه یکشنبه در ویژه‌مراسم کلنگ‌زنی احداث ساختمان مرکزی نظام‌پزشکی زنجان با اشاره به عجین بودن وزارت بهداشت و سازمان نظام‌پزشکی افزود: در دوره‌های مختلف این تصور وجود داشت که مجموعه وزارت بهداشت و سازمان نظام‌پزشکی رقیب یکدیگر هستند ولی چنین برداشتی صحیح نیست چرا که این دو مجموعه دارای اهداف مشترکند.

وی جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد در دنیا را  یادآور شد و گفت: اگر این سازمان‌ها بطور تخصصی در حوزه سلامت فعالیت کنند، تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

این مسوول ادامه داد: تحول و پیشرفت در حوزه سلامت جز با تعامل جدی بخش‌های دولتی و خصوصی و استفاده‌ متقابلِ این دو بخش از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر حاصل نمی‌شود.

بختیاری نقش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و سازمان نظام پزشکی در مدیریت کرونا را بی‌بدیل عنوان کرد و افزود: پیک ششم کرونا از کشورهای غربی آغاز شد و بر اساس الگوی اپیدمیولوژیک انتظار می‌رفت سیر نزولی ابتلاء در آن کشورها زودتر اتفاق بیفتد، در حالی که ایران خیلی زودتر از آنان موفق به مهار کرونا شد.

وی با بیان اینکه زمانی‌که آمار قربانیان کرونا در کشورهای غربی چندصد نفر در روز بود، اما  این آمار در ایران به زیر پنج نفر و حتی صفر رسید، گفت: این موفقیت جز با همکاری و همراهی تمام نقش‌آفرینان حوزه سلامت در بخش دولتی و خصوصی حاصل نمی‌شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن اعلام آمادگی این دانشگاه برای هرگونه همکاری با سازمان نظام‌پزشکی، خاطر نشان کرد: ما به این همکاری و همیاری مباهات می‌کنیم و امیدواریم در کنار هم بتوانیم گام‌های موثری در راه اعتلای سلامت استان برداریم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha