جذب بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی به توفیقات این نهاد طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت برای بیش از ۹۰ واحد پروانه بهره برداری و طرح توسعه صادر شده به طوری که بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال برای یکهزار و ۹۰۰ نفر فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیررضا رجبی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و صنایع معدنی دارای پروانه بهره برداری، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد فعال در حوزه تجارت، ۲۵۰ هزار واحد صنفی از تولید تا توزیع در این استان فعالیت دارند که در مراسم امروز از تعدادی از آنها به نمایندگی از سایر واحدها قدردانی می کنیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت کار و فعالیت برای همه کارآفرینان فراهم شده، فضای کسب و کار بهبود یافته و امید به سرمایه گذاری افزایش یافته است، در سه ماهه نخست امسال خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در جذب سرمایه گذاری بدست آورد که نشان دهنده بهتر شدن فضای جامعه برای توسعه کسب و کار است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این مدت ۴۸۰ فقره جواز تاسیس صنعتی با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان در استان صادر شده که طرحهای صنعتی در حال اجرا نیز بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با بهره برداری از آنها برای بیش از هفت هزار نفر فرصت شغلی فراهم می شود، نرخ بیکاری را کاهش می دهد و بر تولید ناخالص داخلی تاثیر می گذارد.

رجبی با بیان اینکه امسال گام بلندی در مسیر احیای معادن راکد خراسان رضوی برداشته شد، افزود: ۱۵ فقره پروانه جدید بهره برداری برای معادن صادر شد و ۲۰۰ معدن راکد نیز در قالب مزایده در حال واگذاری است.

وی با اشاره به هدفگذاری امسال خراسان رضوی مبنی بر تحقق ۱.۷ میلیارد دلاری صادرات کالاهای غیرنفتی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۳۰۰ میلیون دلار کالا از استان صادر شده که این رقم با وجود برخی مشکلات در کشورهای همسایه محقق شده که امید است با سیاست های دولت مبنی بر ارتقای روابط با کشورهای همسایه هدفگذاری امسال را محقق کنیم.

وی اظهار داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت شفافیت را در همه حوزه ها مدنظر قرار داده و در این راستا سامانه هایی مانند جامع تجارت و انبارها و ... را برای ایجاد کسب و کار سالم و مطمئن راه اندازی کرده تا فضا را برای عوامل ناسالم و موثر در کالاهای قاچاق و تقلب ناامن کند که بنگاه های اقتصادی استان از این طرحها استقبال کردند و با اخذ کد از سامانه های مزبور و برقراری ارتباط سالم با بانک و زنجیره های تولید، تسهیلات بانکی در مسیر درستی هزینه شود.

نائب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این مراسم گفت: از ۷۵ واحد صنعتی استان که برای انتخاب بهترین واحد تولید ثبت نام کرده بودند، پنج واحد به عنوان واحد تولیدی نمونه در سطح کشور انتخاب شدند.

حسن حسینی به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره و بیان کرد: معیشت مردم به شدت سخت و طاقت فرسا شده است و این مهم در دهک های مختلف احساس می شود، با این حال سیاست دولت مبنی بر حذف ارز ترجیحی، سیاستی درست و واجب برای اقتصاد کشور بود که باید اجرا می شد.

در پایان این مراسم از حدود ۳۰ واحد صنعتی برتر خراسان رضوی در حوزه های صنعتی، صنایع معدنی، معدنی و تجاری استان قدردانی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha