تامین ۲۰۰ کلاس در خراسان جنوبی برای رفع کمبود فضاهای آموزشی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت اصلی برای رفع کمبود فضاهای آموزشی در استان تامین ۲۰۰ کلاس درس است و چنانچه برای ساخت ۱۰۰ کلاس متولی پیدا شود، بقیه را دولت متقبل خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در جلسه بررسی تخصصی فضاهای آموزشی استان افزود: به دلیل اهمیت موضوع، هر سال باید خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز در جشنواره‌ای معرفی و تقدیر شوند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی در سال ۱۴۰۱ باید این باشد که به هر میزان ممکن از ظرفیت‌های غیردولتی در این راستا استفاده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در فاز اول پروژه نهضت ملی مسکن در بیرجند چهار هزار واحد مسکونی توسط ۲۳ انبوه‌ساز ساخته می‌شود که ۱۲ کلاس مدرسه نیز توسط آنان ساخته و اهدا خواهد شد و با تکمیل آن از محل اعتبارات دولتی نیز ۱۲ کلاس دیگر ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت تامین فضاهای آموزشی امری روشن و مبرهن است، ادامه داد: در تخصیص‌های جدید باید به تامین سرانه‌های آموزشی و مذهبی، توجه ویژه شود که این موضوع در جلسه شورای مسکن استان نیز مطرح شده است.

عباس‌زاده گفت: به جهت رساندن سرانه آموزشی استان به میزان استاندارد و رفع کمبودها در این حوزه ابتدا باید به هر اندازه که می‌توانیم از اعتبارات دولتی، منابع ملی و ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

وی بیان کرد: براساس گزارش مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کمک خیرین به ساخت فضاهای آموزشی در خراسان جنوبی بسیار چشمگیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم استان در اقدامات خیرخواهانه همچون کمک به عتبات عالیات و ساخت مدرسه و مسجد، همواره پیشرو و ممتاز هستند.

وی افزود: هر جا کمبود فضای آموزشی وجود دارد، وظیفه داریم در مرحله اول براساس کار کارشناسی شده، زمین و زیرساخت لازم را فراهم آورده و در مرحله بعد در کنار تامین اعتبارات دولتی، از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز نیز استفاده کنیم.

عباس‌زاده اظهار داشت: می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی نیز در این زمینه استفاده کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha