۶۰۰ دستگاه اداری هرمزگان بیش از استاندارد، برق مصرف می‌کنند

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: از یک‌هزار و ۷۰۰ نهاد دولتی و انتظامی استان به طور میانگین روزانه ۶۰۰ دستگاه دولتی و اداری بیش از استاندارد برق مصرف می‌کنند.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی عصر یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها با اشاره به اینکه ۶۵ درصد اداره های هرمزگان الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، افزود: سهمیه استان هرمزگان در مصرف برق، روزانه ۱۱۵ مگاوات ساعت برق بوده که ۶۰ درصد آن سهمیه اداره‌های دولتی است.

وی بیان داشت: در صورت مشاهده افزایش بار مصرف پس از اخطار، بلافاصله برق آن نهاد دولتی قطع می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: دستگاه‌های دولتی موظف هستند مصرف خود را در ساعات اداری به میزان ۳۰ درصد و پس از پایان وقت اداری به میزان ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند.
کریمی یادآورشد: از ابتدای خردادماه امسال و با هدف مدیریت بار شبکه، مصرف برق اداره ها و نهادهای عمومی هرمزگان همه روزه به صورت آنلاین و از راه دور کنترل می شود که در صورت مصرف بیش از محدوده تعیین شده و بی توجهی به هشدار قطع، برق این مجموعه ها قطع شده است.
استان هرمزگان در مصرف برق جز استان‌های پر مصرف کشور است و در رده ششم قرار دارد.
هرمزگان ۷۴۰ هزار مشترک برق دارد که ۶۱۲ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد آن در بخش خانگی است. بیشترین مصرف (۶۸ تا ۷۰ درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها