۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۵
کد خبر: 84824370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاعره علوی در بوشهر برگزار شد

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۵
کد خبر: 84824370
مشاعره علوی در بوشهر برگزار شد

بوشهر - ایرنا - دومین جشنواره مشاعره علوی استان بوشهر در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد و ۱۵ داوطلب در سه گروه به مشاعره موضوعی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول بنیاد بین المللی غدیر شهرستان بوشهر و دبیر این رویداد ادبی روز یکشنبه در این رویداد گفت: ۵۰ نفر داوطلب برای شرکت در مشاعره علوی استان بوشهر اعلام آمادگی کرده بودند که پس از ارزیابی‌های صورت گرفته از بین ۵۰ نفر داوطلب، ۳ گروه ۵ نفره انتخاب شدند و به مشاعره علوی راه یافتند.

تیمور یزدان شناس ادامه داد: شرکت کنندگان آقا و خانم از سن ۱۵ تا ۲۳ سال و از قشر دانش آموز، دانشجو و طلبه هستند که در این مسابقه به رقابت پرداختند.

دبیر مشاعره علوی افزود: هدف از برگزاری مشاعره علوی ترویج فضیلت‌های مولای متقیان بود و تلاش شد تا در این محفل به ابعاد شخصیتی مولا علی (ع) و معرفی ایشان در قالب شعر پرداخته شود.

وی اظهار کرد: شعر از دیرباز یکی از رسانه‌های اثرگذار در جامعه بوده است که در بین مردم و هنرمندان جایگاه ویژه‌ای دارد.

دبیر مشاعره علوی استان بوشهر ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد ادبی عنوان کرد: این برنامه مشاعره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

مشاعره علوی در بوشهر برگزار شد

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در پایان این رویداد بیان کرد: عید بزرگ غدیرخم در روایات به برترین عید امت اسلامی تعبیر شده و از آن با نام‌های اشرف الاعیاد و اعظم الاعیاد یاد می‌شود.

حسین کارگر با اشاره به چند روایت از امامان بزرگوار درباره عید سعید غدیر خم، ادامه داد: به فرموده امام صادق (ع) اگر گمان می‌کنید که خداوند روزی عظیم تر از این روز قرار داده است بخدا سوگند که چنین نیست.

در پایان مسابقه مشاعره علوی، زهرا جمالی موفق شد رتبه نخست و علیرضا جمالی و محمد جواد شهریور به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha