۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 890
کد خبر: 84824362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ارشاد یزد: سالن‌های تئاتر استان فرسوده است

یزد _ ایرنا_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت و بسترهای مناسب برای فعالیت های تئاتر وظیفه دولت است، گفت: سالن‌های موجود تئاتر یزد فرسوده بوده و نیازمند اصلاح و بازسازی است.

به گزارش ایرنا، احسان عابدی روز یکشنبه  در نشست با جمعی از نویسندگان و کارگردانان هنرهای نمایشی استان با اشاره به تدوین چشم انداز در حوزه هنرهای نمایشی افزود: چشم انداز باید حاصل خرد جمعی و مشارکت هنرمندان این عرصه باشد.

وی اظهار کرد: ایده آل ما این است که با تولید آثار باکیفیت، سالن‌های تئاتر پر از بیننده باشد و تماشای تئاتر در سبد مصرف فرهنگی مردم قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۲۴ اجرای تئاتر در استان داشتیم که برخی از آنها تا سه بار هم تمدید شده و خدا را شاکریم پس از دوران محدودیت‌های کرونایی این رونق را شاهدیم.

عابدی تصریح کرد: آموزش یکی از دغدغه های ما است که آن را در استان دنبال می کنیم و معتقدیم که باید تقویت شود، زیرا در حال تغییر نسل تئاتر و رویش‌های تازه هستیم و اگر آموزش را در این دوره نبینیم شاهد مشکلات متعددی در آینده خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: ما باید جوان ها را وارد عرصه کنیم و پیشکسوتان نیز با حضور فعال تر در عرصه درجهت تقویت تئاتر گام بردارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اعلام فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی افزود: ما پای کار تئاتر هستیم و آن را پشتیبانی می کنیم، ولی برخی مسائل فرهنگی، هنری و اجتماعی، اولویت های محتوایی ما است و ما می خواهیم از ظرفیت هنر تئاتر برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.

وی یاد آور شد: هنرمندان نسبت به آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، مسئولیت اجتماعی دارند که مسائلی مثل اعتیاد، طلاق، خودکشی، خانواده ایرانی، سبک زندگی سالم، ازدواج و تحکیم بنیان خانواده از جمله این محتواست که باید به آن بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: آسیب های اجتماعی ناشی از توسعه نامتوازن یزد یکی دیگر از موضوعات فراخوان جشنواره است که پرداختن به آن با زبان هنر اهمیت دارد.

وی افزود: یکی دیگر از دغدغه های ما کار در حوزه کودک و نوجوان است که در تلاش هستیم تا حمایت های لازم را از رشد و شکوفایی تئاتر در این زمینه داشته باشیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha