۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 84824359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین جشنواره کتابخوانی "جوانه‌های غدیر" در خوزستان برگزار می‌شود

اهواز- ایرنا - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مشارکت دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی استان، همزمان با عید غدیر اولین جشنواره کتابخوانی "جوانه‌های غدیر" را به صورت استانی برگزار می‌کند.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: اولین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» با مشارکت دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در دو سطح اعضای باشگاه‌های کتابخوانی و آزاد ویژه گروه سنی ۵ تا ۱۶ سال برگزار می‌شود.

مهرانگیز بحیرایی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه غدیرخم و اهمیت آن بیان کرد و افزود: از دیگر اهداف این جشنواره ایجاد روحیه شور و نشاط و رواج فرهنگ غدیر بین کودکان و نوجوانان و ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

وی با اشاره به بخش‌های این جشنواره اظهار داشت: جشنواره جوانه‌های غدیر در ۵ بخش متشکل از آماده سازی کتاب غدیر به صورت (داستان غدیر، نقاشی ، جلد وطراحی جلد)، بخش دوم: نامه به امام علی (ع) و تبریک امامت آن حضرت، بخش سوم: تهیه کلیپ ۳ دقیقه‌ای با استفاده از گوشی همراه از جشن‌های محله، مدرسه، شهر و .. ، بخش چهارم: شعرهای سُروده شده (شاعران) در خصوص واقعه غدیرخم و یا امام (ع) و بخش پنجم: مسابقه کتبی خطبه غدیر برگزار می شود.

بحیرایی در مورد شرایط شرکت در این جشنواره عنوان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند تا ۳۱ مردادماه آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی به دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نشانی اهواز، امانیه خیابان فلسطین ارسال کنند. شرکت کنندگان شهرستانی نیز می‌توانند آثار خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها بفرستند.

وی یادآور شد: سوالات و پاسخنامه مسابقه خطبه غدیر در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان khz.farhang.gov.ir بارگذاری می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha