۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 2243
کد خبر: 84824192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار مدرسه از کرج به فردیس منتقل می شوند

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۷:۰۰
کد خبر: 84824192
چهار مدرسه از کرج به فردیس منتقل می شوند

کرج - ایرنا - مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس با اشاره به برنامه ریزی برای استقلال اداره آموزش و پرورش فردیس گفت: درصورت تحقق این امر دانش آموزان چهار مدرسه از کرج به فردیس منتقل می شوند.

ابوالحسن معظمی گودرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر اداره آموزش و پرورش فردیس مستقل شود، دانش آموزان ۲ مدرسه بزرگسالان با  بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر ، یک مدرسه شاهد و یک مدرسه نمونه دولتی هرکدام با ۴۰۰ دانش آموز در فردیس مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه هشت مدرسه  در حال ساخت در شهرستان فردیس وجود دارد ، گفت:سه مدرسه در تابستان آماده تحویل و مابقی در طول سال تحصیلی آینده به بهره برداری می رسند.

معظمی گودرزی افزود: فردیس آخرین سرانه آموزشی در کل کشور را  دارد؛ سرانه آموزشی در فردیس ۱.۸ متر مربع، در استان البرز سه متر مربع ، در کشور  پنج متر مربع  و استاندارد سرانه آموزشی هشت متر مربع  است.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه  ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت: در این راستا با پیگیری های آموزش و پرورش ۱۰ قطعه زمین از سوی شورای شهر فردیس مصوب شد ولی تاکنون زمینی از سوی شهرداری فردیس به اداره آموزش و پرورش فردیس واگذار نشده است حتی این خبر رسانه ای شد.

معظمی گودرزی افزود: در جلسات شوراها مسوولان صحبت ها و نظرات خوبی ارائه می دهند اما در قسمت کارشناسی ابتر می ماند؛ تا  امروز این ۱۰ قطعه زمین به اداره آموزش و پرورش واگذار نشده است .

وی افزود: با توجه به وضعیت معیشت مردم فردیس مدرسه ابوذر  این شهرستان که هیات امنایی  اداره می شد را به مدرسه عادی تبدیل کردیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه  ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت:  در سفر رییس جمهور به استان البرز ساخت  ۲۵ مدرسه برای شهرستان فردیس ک تصویب شد که اگر موضوع واگذاری زمین حل شود ساخت آنها شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  ۷۰ درصد مدارس فردیس  نیاز به تخریب و بازسازی دارند، بیان داشت:  اگر بخواهیم مدرسه ای را از نوبسازیم، فضایی نداریم که دانش آموزان به آنجا منتقل کنیم ابتدا باید در کنار آن فضایی را آماده و بعد مدرسه را تخریب کنیم هیچ مدرسه ای را در حال حاضر نمی توانیم جابجا کنیم.

شهرستان فردیس ۸۷ هزار دانش اموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha