الحوثی: بایدن فقط برای خوش‌خدمتی به اشغالگران به منطقه آمد/ صهیونیستها در برابر ملت های زندهِ عرب شکست خواهند خورد

تهران - ایرنا- عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که «جو بایدن» رئیس جمهوری کنونی آمریکا مانند سایر روسای جمهور این کشورا فقط برای خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم غاصبت با پول اعراب و مسلمانان به منطقه آمد.

به گزارش ایرنا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز یکشنبه در سخنانی در مراسم جشن عید سعید غدیر خم در شهر صنعا با اشاره به نشست دیروز سران عرب با حضور «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در شهر جده عربستان تصریح کرد: «به شرکت‌کنندگان در نشست جده می‌گوییم، هیچ یک از روسای جمهور آمریکا نه بایدن، نه بوش و نه ترامپ برای خدمت به مسائل امت اسلامی وارد منطقه نشدند، بلکه برای خدمت به یهودیان و کار برای تقویت رژیم صهیونیستی، با پول اعراب و مسلمانان به منطقه آمدند».

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: «همه نتایج نشستِ شکست‌خوردهِ جده را که تنها در راستای حمایت از رژیم غاصب است، محکوم می‌کنیم».

الحوثی ادامه داد: «نشست دیروز جده به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل برگزار شد و به هیچ وجه در راستای اسلام و مسایل امت اسلامی نبود».

وی خطاب به دشمن صهیونیست گفت: «به خواست خداوند، شکست خواهبد خورد و ملت یمن و ملت‌های عربی همچنان زنده هستند؛ حتی اگر برخی از رژیم‌ها با شما روابط عادی برقرار کرده باشند».

محمد علی الحوثی افزود: «ما جنگ خواهیم کرد و از آنها نخواهیم ترسید. ما همانطوری که در سال‌های گذشته از آنها نترسیدیم، در سال‌های آینده هم از آنها نخواهیم ترسید».

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در شهر جده عربستان در نشست مشترکی با سران شورای همکاری خلیج فارس به همراه سران مصر و اردن و عراق شرکت کرد. درپی این سفر، عربستان سعودی در گامی سازشکارانه در قبال صهیونیست ها از بازشدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی خبر داد.

بایدن سه روز پیش در فلسطین اشغالی نیز اعلامیه‌ای موسوم به «اعلامیه قدس» را با «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی امضا و در آن متعهد شد که آمریکا در راه تکمیل توافقنامه‌های سازش و عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با حکام عربی گام برخواهد داشت.

این اعلامیه بر افزایش حمایت‌های واشنگتن از تل آویو در آینده تاکید کرد و افزود که آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی متعهد است و برتری نظامی این رژیم در منطقه را تضمین خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha