حمایت ۴۳۲ میلیارد تومانی صندوق نوآوری از دانش‌بنیان‌های بخش کشاورزی

تهران- ایرنا- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی میزان ارایه تسهیلات این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی را ۴۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ با حمایت‌های انجام شده از صندوق پژوهش و فناوری کشاورزی، بضاعت مهمی برای دانش‌بنیان های کشاورزی ایجاد شده است.  

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، هفتمین همایش ملی ماهیان خاویاری همراه با برپایی نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته، امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان شیلات، رییس سازمان دامپزشکی کل کشور و دیگر مقامات وزارت جهاد کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.  

سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با معرفی خدمات صندوق نوآوری به زیست بوم فناوری کشور گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی مولود قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، مصوب سال ۱۳۸۹ است و وظیفه‌ آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که تعداد آنها امروز از مرز ۷ هزار شرکت گذشته است.

طراحی سازوکار صندوق نوآوری برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی 
وی با بیان اینکه عمده شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین برق و مخابرات مشغول فعالیت هستند، افزود: در حوزه کشاورزی و صنایع زیستی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نزدیک به ۳۰۰ شرکت است. این تعداد شرکت فعال در این حوزه با ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی در سطح کشور تناسب ندارد و بر همین اساس صندوق نوآوری به همراهی دیگر بازیگران زیست‌بوم نوآوری ساز و کاری را برای افزایش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی طراحی کرده است.  

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: یکی از بازیگران مهم زیست‌بوم نوآوری صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند که به عنوان بخش خصوصی در حال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. این صندوق‌ها در سه شکل استانی، تخصصی و دانشگاهی در حال انجام کارویژه‌های خود هستند، صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌های ساحلی ظرفیت خوبی برای حمایت از توسعه فناوری حوزه شیلات دارند.

ملکی‌فر اظهار داشت:‌ شرکت‌های دانش‌بنیانی که قصد فعالیت در حوزه شیلات را دارند می‌توانند روی حمایت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری مستقر در استان‌های ساحلی حساب کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته صندوق پژوهش و فناوری تخصصی کشاورزی نیز تاسیس شده است که می‌تواند حمایت‌های شایانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های فناور این حوزه به عمل آورد.  

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: بر اساس آمار، میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این حرف به این معنا نیست که شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر نیازی به تامین مالی ندارند، بلکه نیاز آن‌ها نیز با خودشان بزرگ‌تر شده است. در صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز کار شرکت‌های دانش‌بنیان تا وقتی که وارد بورس شوند کنار آن‌ها هستیم.

ملکی‌فر میزان ارایه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی را ۴۳۲ میلیارد تومان خواند و تاکید کرد: با حمایت‌های صندوق نوآوری از صندوق پژوهش و فناوری کشاورزی، بضاعت مهمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی ایجاد شده است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha