دریا در مناطق شرقی هرمزگان مواج می شود

بندرعباس- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان نسبت به وزش باد نسبتا شدید در جنوب شرق استان و مواج شدن دریا از بعدازظهر دوشنبه - ۲۷ تیرماه - تا اواخر وقت چهارشنبه -۲۹ تیر- هشدار داد.

«مرضیه سی سی پور» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت سرعت وزش باد به بیش از ۲۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتیمتر می رسد که مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان و تنگه هرمز و مناطق ساحلی در خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی بیان داشت: این سامانه سبب اختلال در ترددهای دریایی، آسیب تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی می شود.
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد شناورهای سبک از رفت و آمد بویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز بپرهیزند و شهروندان نیز از فعالیت های تفریحی و شنا در جاسک، سیریک، هرمز، قشم، لارک و هنگام خودداری کنند.
سی سی پور گفت: همچنین باتوجه به افزایش ابرناکی، وقوع رگبارهای موقتی همراه با رعد و برق و تند باد لحظه ای در ساعات بعدازظهر و شب انتظار می رود.


احتمال رگبار باران و رعد و برق در مناطق شرقی هرمزگان 
وی یادآور شد: همچنین از بعد از ظهر روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری رگبار باران و رعد و برق همراه با تگرگ، تند باد لحظه ای و احتمال گرد و خاک در مناطق شرقی هرمزگان پیش بینی می‌شود.
سی سی پور ادامه داد: این سامانه سبب جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، احتمال صاعقه، خسارت در اثر تند باد لحظه ای همراه با خیزش گرد و خاک موقت وکاهش شعاع دید می‌شود.
این مسوول هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: شهروندان در این مدت از رفت و آمد و اسکان رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha