جشن عید غدیر در ۸۰ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود

اراک - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: جشن عید غدیر در ۸۰ بقعه متبرکه این استان با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا و تشریح برنامه‌های اوقاف در دهه ولایت، افزود: در اجرای جشن‌های غدیر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان تاکید شده است.

وی بیان کرد: فضاسازی بقاع متبرکه اعم از تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین‌بندی صحن، راه‌اندازی کاروان‌های شادی با عنوان شمیم ولایت، قرائت دعای عرفه در بقاع متبرکه، خطبه خوانی و نورافشانی در شب عید غدیر از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: کاروان‌های شادی و اطعام نیازمندان نیز به مناسبت عید غدیرخم در این استان راه اندازی شده و روز این عید بزرگ، ۵۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و توزیع می‌شود و تمام فرآیند طبخ، بسته‌بندی و توزیع غذا با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی یادآور شد: ویژه‌برنامه «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» به مناسبت دهه مبارک امامت و ولایت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان مرکزی از ۱۸ تیرماه آغاز شده و تا ۲۷ تیرماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: آیین دعای عرفه نیز هفته گذشته در  ۹۴ امامزاده برگزار شد و نماز عید قربان هم در ۱۴ امامزاده این استان برپا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا نوای دلنشین یا علی(ع) از جوار بقاع متبرکه و امامزادگان و خیابان‌های اطراف این اماکن مقدس به گوش اقشار مختلف مردم رسیده شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha