۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2109
کد خبر: 84823897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره آغاز شد

سنندج- ایرنا- پنجمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره روز یکشنبه با حضور گروه هایی از هشت استان کشور در مجتمع فرهنگی هنری دیواندره آغاز شد.

محمد سلیم کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره به مدت سه روز (۲۵ تا ۲۸ تیر) با حضور هنرمندان مطرح استان های ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان، کردستان و لرستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره هشت اثر از استان‌های مختلف اجرا خواهد شد، افزود: در روز اول "قصه مردی که لب نداشت" به کارگردانی زانیار اصلانی از سنندج و "مرغ باغ هپروت" به کارگردانی مهرداد کاوسی از همدان بر روی صحنه رفتند.

دبیر پنجمین دوره جشنواره تئاتر طنز دیواندره یادآور شد: روز دوم نیز چهار اثر اجرای عمومی دارند و جلسات نقد و بررسی نیز در هر ۲ روز برگزار خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه در روز پایانی اختتامیه مهمانان زیادی از مقامات کشوری و استانی حضور دارند، گفت: در روز پایانی جشنواره نیز آخرین اثر به همراه ورک شاپ و مراسم اختتامیه برگزار می‌شود و در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک مسولان، این جشنواره را در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کنیم.

چهارمین جشنواره منطقه ای طنز دیواندره با حضور ۳۲ گروه نمایشی از ششم تا نهم فروردین سال ۱۳۹۷ در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شده بود.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha