رگبار باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها در دو استان جنوبی/ خیزش گردوخاک در برخی مناطق کشور

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران و سیلابی شدن رودخانه‌های در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و ایجاد توده گردوخاک در کشور عراق و استان‌های مرزی ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور در اظهار کرد: از بعدازظهر امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) تا روز سه‌شنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها در مناطق ذکر شده شدت بیشتری خواهد داشت که سبب جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و برخورد صاعقه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به سبب وزش باد شدید لحظه‌ای که در مناطق فوق رخ می‌دهد و بارش‌ها را به همراه دارد، شاهد خیزش گردوخاک موقتی و کاهش شعاع دید نیز خواهیم بود که این بارش‌ها امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

رفیعی برای شمال شرق و شرق کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سمنان و شرق تهران وزش باد نسبتاً شدید را پیش‌بینی کرد و گفت: این شرایط برخی اوقات سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

وی با بیان اینکه به سبب تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق، استان‌های مرزی کشور ایران در غرب و جنوب غرب کشور نیز درگیر این پدیده خواهند بود، بیان کرد: این امر کاهش کیفیت هوا و کیفیت دید در مناطق مذکور را به همراه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی در سایر مناطق کشور را آرام و پایدار پیش‌بینی کرد و گفت: گرمای هوا در کشور تداوم خواهد داشت.

رفیعی همچنین اعلام کرد: در پنج‌روز آینده شرق دریای عمان و از بعدازظهر روز چهارشنبه و روز پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود که برای شرق دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان تا روز پنجشنبه افزایش ارتفاع موج را خواهیم داشت و ارتفاع موج‌ها در مناطق ساحلی بین یک تا دو متر و در مناطق دور از ساحل به ۲.۵ متر خواهد رسید که خساراتی را به همراه خواهد داشت و سبب غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی می‌شود.

وی بیان کرد: از روز سه‌شنبه در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش بادهای ۱۲۰ روزه همچنان تقویت می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است، گفت: فردا نیز این شرایط ادامه‌دار خواهد بود و بیشترین دما امروز به ۳۸ درجه و کمترین دما فردا به ۲۶ درجه خواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha