بسیج استان اردبیل ۳۰ طرح آبرسانی روستایی خلخال را اجرا می‌کند

اردبیل _ ایرنا - جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بسیج سازندگی این استان ۳۰ طرح آبرسانی برای تامین آب شرب ۵۰ روستای کم‌آب و دارای مشکل آب شرب خلخال را اجرا می‌کند.

سرهنگ شکر عبدی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه‌ها و طرح‌های آبرسانی روستایی خلخال با همکاری شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران استان اردبیل در مناطق محروم و روستایی خلخال در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا پایان فصل کاری عملیات اجرایی این طرح‌ها پایان یافته و با بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی آب سالم و بهداشتی کافی و موردنیاز اهالی روستاهای کم‌آب این شهرستان تامین شده و در اختیار روستاییان قرار بگیرد. 

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم روستایی از مهم‌ترین اولویت‌های بسیج سپاه استان اردبیل گفت: هم‌اکنون در ۵۰ روستای شهرستان خلخال بیش از ۳۰ طرح آبرسانی و ساخت خانه محروم در حال اجرا است.

سرهنگ عبدی فعالیت‌های آبرسانی بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اجرای عملیات احداث و بازسازی منبع‌های ذخیره آب در روستاها، حفر چاه، کول‌گذاری قنات، احداث خط انتقال، شبکه‌گذاری داخل روستا و بازسازی چشمه‌ها در دستور کار قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) قرار گرفته و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان این طرح‌ها به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

بسیج استان اردبیل ۳۰ طرح آبرسانی روستایی خلخال را اجرا می‌کند

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب سالم و بهداشتی ، آبادانی را به روستاها هدیه خواهد کرد، ادامه داد: نظارت جدی بر تمام طرح‌های آبرسانی در روستاها در کل استان در دستور کار قرار گرفته و بازدیدهای ستادی از این طرح‌ها، موجب تسریع در پروژه ها خواهد شد.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: در سال جاری  اعتبار مناسبی از سوی قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای طرح‌های آبرسانی شهرستان خلخال هزینه می‌شود.

بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته برغم منابع آبی فراوان در منطقه هم‌اکنون ۴۷ روستای خلخال با مشکل کمبود آب شرب در فصل گرما و تابستان مواجه است که با اجرای طرح‌های آبرسانی شرب روستایی قرارگاه سازندگی بسیج سپاه مشکل روستاهای کم‌آب این شهرستان برطرف خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha