دومین دوره مسابقات رالی خانوادگی در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین رالی خانوادگی جزیره با همکاری هیات موتورسواری و اتومبیلرانی منطقه آزاد و با حضور ۲۷ خودرو و ۵۴ شرکت کننده همزمان با جشنواره تابستانه و دهه امامت و ولایت در این جزیره خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اعلام روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی افزود: این مسابقه رالی خانوادگی از مقصد شهر قشم آغاز و در مسیر ۹۰ کیلومتری با عبور از درگهان، رمکان و برکه خلف دوباره در قشم به پایان رسید.

وی ادامه داد: در این مسابقه رالی ارزیابی استعداد در نقشه‌خوانی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ۲ رکن اساسی برای تعیین برندگان بود.

به گفته، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این مسابقه یک خانواده قشمی به رانندگی شمس‌الدین لارکی به عنوان راننده و نادیه ملاحی به عنوان نقشه خوان، به مقام نخست دست یافتند.

حجت الاسلام آخوندی خاطرنشان کرد: مقام دوم این مسابقه رالی به صورت مشترک به مهرداد کریم‌نژاد به عنوان راننده و شهلا باجلانی به عنوان نقشه‌خوان و مهران کریم نژاد و موژان کریم نژاد اختصاص پیدا کرد.

وی یادآور شد: خانواده امیری نیز متشکل از فرنوش امیری‌زاد به عنوان راننده و آقای هرمز امیری به عنوان نقشه‌خوان به مقام سوم دست پیدا کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مسابقه دیگر رالی خانوادگی نیز همزمان با عید سعید غدیر خم در شهر قشم برگزار خواهد شد.

قشم این روزها با تخفیف‌های ۳۰ تا ۸۰ درصدی میزبان گردشگران تابستانی است.

جشنواره تابستانی قشم باهدف افزایش ورود گردشگران، ارتقای رونق اقتصادی اماکن اقامتی، بازارها و مجتمع‌های تجاری و حضور علاقه‌مندان حوزه گردشگری جزیره از تاریخ ۱۸ تا ۳۱ تیرماه در حال برگزاری است.

این جشنواره با حمایت و سیاست‌گذاری منطقه آزاد قشم و با همکاری فعالان اقتصادی، مجتمع‌های اقامتی و تجاری جزیره اجرایی شده است.

در مدت برپایی این جشنواره و در بخش خدمات گردشگری به مسافران، تا ۸۰ درصد و در خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، تا ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

برگزاری برنامه‌های مفرحی از قبیل جُنگ‌های شادی، رالی خانواده، نمایشگاه غذاهای محلی، موسیقی محلی و آیین‌های بومی و نظایر آن نیز بخش دیگری از برنامه‌های جشنواره تابستانی قشم است.

به گزارش ایرنا، مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha