۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84823668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برق ۳۸ دستگاه اجرایی پرمصرف در کردستان قطع شد

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبر: 84823668
برق ۳۸ دستگاه اجرایی پرمصرف در کردستان قطع شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای طرح مدیریت بار (۱۶ خرداد) تاکنون، برق ۳۸ دستگاه اجرایی پرمصرف استان قطع شده است.

به گزارش ایرنا، هیوا لهونیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت پس از اخطار، با قطع برق مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ مورد اخطاریه قطعی برق به ادارات پرمصرف استان ابلاغ شده است، افزود: در صورت عدم رعایت سقف مجاز مصرف توسط دستگاه های مشمول، ۲ مرتبه اخطاریه صادر و در صورت تکرار، برق اداره خاطی قطع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: از یک هزار و ۸۹۳ ارگان موجود در استان، یک هزار و ۱۸۲ مورد آن مجهز به کنتورهای هوشمند هستند و ادارات فاقد این کنتورها نیز به صورت مستمر توسط کمیته پایش، رصد و بازرسی می شوند.

لهونیان با تاکید بر اینکه این بخشنامه به منظور جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش های خانگی و سایر مراکز حیاتی و مهم ابلاغ شده است، گفت: با اجرای برنامه های مدیریت مصرف در استان، به طور متوسط پنج مگاوات بار مشترکان اداری مدیریت شده است.

وی اظهار داشت: مشترکان خانگی به ازای هر یک کیلووات ساعت صرفه جویی در مصرف برق نسبت به زمان مشابه سال قبل، پنج برابر پاداش دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با صنایع استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق و کاهش ساعت کاری ادارات، نصب کنتورهای هوشمند با هدف کنترل از راه دور و اخطارهای مکرر به مشترکان پرمصرف در بخش های مختلف از جمله برنامه‌ها و اقدامات شرکت توزیع برق کردستان برای عبور از پیک تابستان است.

در حال حاضر ۷۱۲ هزار مشترک در بخش های مختلف از خدمات شرکت توزیع نیروی برق کردستان بهره مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha