۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 3196
کد خبر: 84823484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار پلدختر: برای رفع تنش آبی در پلدختر باید منابع آب را درست مصرف کرد

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: در شرایط بحران کم آبی، مدیریت صحیح در توزیع و مصرف منابع آب در این شهرستان ضروری است.

به گزارش ایرنا ، "حمید خادم"  در دیدار با دوستداران محیط زیست شهرستان پلدختر اظهار داشت: برای مدیریت آب و رفع مشکلات در این زمینه در شهرستان فعالیت هایی صورت گرفته اما به پیگیری های بیشتری نیاز است.

وی افزود: عدم مدیریت صحیح  منابع آبی، گرمای هوا، موقعیت جغرافیایی و کمبود نزولات آسمانی از عمده عوامل موثر در مشکلات و تنش آبی در شهرستان پلدختر است.

سرپرست فرمانداری پلدختر همچنین گفت: قرار گرفتن این شهرستان در محل خروجی آب های سطحی استان لرستان موجب شده بارش های سیل آسا و خشکسالی بیشترین آسیب و خسارت را به مردم این منطقه وارد کند.

وی بر ضرورت احداث سد در شهرستان پلدختر تاکید کرد و افزود: تنها راه برون رفت از این مشکلات احداث سد و آب بند در این شهرستان است تا بتوان برای برون رفت از خشکسالی بتوان آبها را در زمستان ذخیره کرد تا کشاورزان و باغداران منطقه بیش از این دچار خسارت نشوند.

خادم  افزود: در بالادست رودخانه کشکان در حجم وسیعی محصول آبدوست از جمله برنج کشت شده و نگاهی به وسعت اراضی زیرکشت در مناطق بالا نشان از این است که وضعیت بحرانی چندان جدی گرفته نشده و بی توجه به هشدارها و دستورالعمل ها ، کشاورزان مبادرت به کشت کرده اند و در نتیجه در پایین دست با بحران بی آبی مواجه شده و کشکان خشک شده است.
سرپرست فرمانداری پلدختر تصریح کرد: خشکسالی مربوط به شهرستان پلدختر نیست، بلکه مربوط به کل کشور است، اما مدیریت نادرست منابع آب در کنار استفاده بی رویه باغداران از آب باعث شده تا بحرانی به نام بی آبی و خشک شدن کشکان رخ دهد.
خادم با بیان اینکه مسئولین شهرستان در خصوص پیشگیری از این بحران کوتاهی نکرده اند ، اظهار کرد: بخش عمده ای از مشکل ما در بالادست است که به هشدارها توجه نشد .
وی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن سدسازی در بالادست گفت : ساخت سد چولهول یک ضرورت است و در صورتی که این سد که مطالعات آن نیز انجام گرفته وارد مدار اجرایی شود بخش اعظمی از مشکلات ما را در این زمینه رفع می شود.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha