رکورد مصرف برق در گلستان زده شد

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۰:۳۶
کد خبر: 84823446
رکورد مصرف برق در گلستان زده شد

گرگان - ایرنا - سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان‌ گفت: برودت و افزایش دمای هوا باعث شد تا مصرف لوازم سرمایشی در روز شنبه ۲۵ تیر ماخ زیاد شود و مصرف برق در این استان در این‌ روز رکورد مصرف را از ابتدای سال جاری تاکنون بشکند.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق این استان سیداحمد موسوی شنبه شب در این پیوند اظهارداشت: با توجه به افزایش کم سابقه دما در استان در هفته جاری، مصرف برق به پیک خود رسیده و رکورد امسال به بیش از هزار و ۴۵۰ مگاوات در روز ۲۵ تیر ماه زده شد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه استانداری گلستان با توجه به افزایش دما، ساعات کاری ادارات در استان روز یکشنبه ۲۶ تیر ماه، تا ساعت ۱۱ صبح خواهد بود که این کاهش ساعت کاری در جهت کاهش پیک و تامین برق پایدار و پایداری شبکه‌های برق است.

موسوی خاطرنشان کرد: حمایت‌های استاندار و مجموعه استانداری گلستان در جهت حفظ و پایداری شیکه برق استان و کشور به طور جد پیگیر تامین برق پایدار برای مردم استان ارزشمند بوده و حتی تشخیص شخص استاندار به صورت رَندُمی مبنی بر بازدید از ادارات استان جهت بررسی اجرای طرح کاهش ۳۰ درصدی مصرف ادارات براساس مصوبه هیات دولت بوده این کار هم جای تشکر دارد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: از مردم استان نیز به خاطر همراهی و همکاری در مدیریت مصرف تشکر می‌شود و بار دیگر از هم استانی‌ها تقاضا دارم به جهت شدت گرمای کم.سابقه در کشور و استان تا در جهت مدیریت مصرف و صرفه جویی و مصرف بهینه برق خادمان خود در شرکت توزیع برق را یاری نمایند تا ثبات و پایداری شبکه در استان را داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: مردم در ساعات اوج مصرف، کولرهای خود را روی درجه‌های ۲۵‌ یا ۲۶ درجه تنظیم نمایند و بصورت متناوب از پنکه استفاده و لوازم برقی غیر ضرور را خاموش کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعیه هواشناسی، هفته گرمی برای گلستان رقم خورده، که با مدیریت کردن می‌توان به راحتی از این پیک مصرف برق عبور کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha