وزیر نیرو: ساماندهی فاضلاب مساکن مهر یکی از مطالبات جدی است

پردیس- ایرنا- وزیر نیرو گفت: ساماندهی فاضلاب مساکن مهر درچارچوب قوانین و مقررات و در اسرع وقت باید اجرایی شود و اجرای ان یکی از مطالبات جدی وزارت نیرو است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان شامگاه شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شهرهای بومهن و رودهن در نزدیکی روستای گلخندان  بومهن به خبرنگاران گفت: عملیات ساخت تصفیه خانه مهرآباد در دماوند شروع شده است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده این طرح ها باید هر چه سریعتر اجرایی شود تا در شرق استان تهران هیچ شهرری فاقد تصفیه خانه فاضلاب نباشد.

وی ادامه داد: در شهر دماوند هم مراحل طراحی و کسب ماده ۲۳ انجام شده  و به زودی با اخذ ردیف اعتباری  عملیات اجرایی فاضلاب شهر دماوند هم شروع خواهد شد.

وزیر نیرو گفت : در راستای سفر ریاست جمهور به استان تهران هر کدام از وزرا مسئول شهرستان هایی شدند که به عنوان نماینده ویژه به شهرستانها سرکشی کنند مسائل و موضوعات را جمع بندی و برای تصویب به هیات دولت ارائه کنند و مسئولیت شهرستان های فیروز کوه و دماوند به بنده واگذار شده است.

محرابیان با اشاره به سفر یک روزه خود به شهرهای فیروز کوه، دماوند و بومهن، توضیح داد: در این سفر یک روزه جلسات شورای اداری در فیروز کوه و دماوند برگزار شد، مطالبات و در خواست های  مردم و مسئولان را شنیدیم  و تصمیماتی اتخاذ شد که جمع بندی آنها را برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: در این سفردر  پست ۶۳ به  ۲۰ کیلو ولت در شهرک صنعتی فیروز کوه مراحل نصب انجام شد که اتصال به شبکه در طی روزهای آینده اجرایی می شود  و پست دوم هم در شهرک صنعتی دماوند  به طور کامل به شبکه متصل شد و در خدمت صنعتگران  شهرستان دماوند قرار گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد:  تصفیه خانه فاضلاب یکی دیگر از طرح هایی بود که در این سفر یک روزه کلنگ زنی شد که یکی از طرح های بسیار مهم استان تهران است.

وی افزود: موضوع فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن هم از نقطه نظر زیست محیطی اهمیت بسیار بالایی در شرق استان تهران دارد و هم جزو مطالبات قدیمی مردم هست و مردم سالهاست انتظار اجرای طرح را دارند.

وزیر نیرو توضیح داد:  بخش شبکه تا حدود زیادی اجرا شده تصفیه خانه هم  با شروع عملیات اجرایی در حداقل زمان در این شهرستان اجرا شود تا در این منطقه و شهرهای رودهن و بومهن شبکه فاضلاب و خطوط انتقال به این تصفیه خانه منتقل شود.

به گزارش ایرنا؛ اعتبار این طرح ۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال است و مقرر شده طی ۲۴ ماه  اجرا شود، طول شبکه جمع آوری ۳۰۰ کیلومتر و طول خط انتقال ۶ کیلومتر است.

جمعیت افق طرح ۳۰۸ هزار نفر  تعیین شده است  و ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب ۲۵ هزار متر مکعب  در شبانه روز با فرآیند لجن فعال از نوع AzQ با قابلیت حذف ازت و فسفر است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha