۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84823422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیرعلوم: ندای وحدت از جمهوری اسلامی به جهان اسلام مخابره می شود

مشهد- ایرنا- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان این وزارتخانه گفت: ندای وحدت که دعوت به وحدت حقیقی است از جمهوری اسلامی به جهان اسلام مخابره می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر هاشم داداش پور شامگاه شنبه در مراسم آغازین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی سراسر کشور در مشهد افزود: در این دعوت به وحدت حقیقی تمامی الزمات در آن هم چون تاکید بر اشتراکات و پرهیز از برخی اختلافات که ممکن است بین فرق اسلامی وجود داشته باشد رعایت می شود.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی همواره محل اندیشه و مکانی برای گفت و گوی بین ادیان اسلامی بوده است و مبدع این گفتگو ها  امام رضا(ع) بوده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان این وزارتخانه گفت: گفت وگوی بین ادیان  در این مکان مقدس از ۱۲ قرن قبل آغاز شد و امروز  پرچمدار آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مدیر کل دانشجویان بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی سراسر کشور همزمان با دهه امامت و ولایت و در کنار مضجع شریف منور رضوی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد از ۲۱ تیرماه آغاز شده است. 

دکتر جعفر رزاقی افزود: این اقدام  با هدف امید بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایران اسلامی، تعمیق ارتباطات عاطفی، تقویت و استمرار بخشی به ارتباطات دانش‌آموختگان برگزار شده است.

وی بیان کرد: مراسم  نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دختر سراسر کشور ۲۱ تا ۲۳ تیر ماه برگزار شد و آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی پسر سراسر کشور نیز ۲۴ تا ۲۶ تیر ماه برگزار می شود.

رزاقی خاطر نشان کرد: در این آیین که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، دانشجویان بین‌الملل از ۲۰ ملیت و ۴۳ دانشگاه شرکت دارند و برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی  برای آن‌ها طرح‌ریزی شده است.

مدیر کل دانشجویان بین المللی وزارت علوم گفت: نکوداشت دانشجویان بین الملل  سابقه برگزاری در سال‌های گذشته را نیز  داشته است اما برای اولین بار است که بعد از دوران کرونا به این شکل و با نگاه تخصصی برگزار می شود.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha