اعلام آمادگی شهردار قم برای توسعه رشته تکواندو در بوستانهای شهری

قم-ایرنا- شهردار قم گفت: شهرداری قم آمادگی دارد تا بخشی از ظرفیت بوستان‌های شهری خود را جهت توسعه ورزش‌های رزمی به ویژه تکواندو در اختیار مربیان و علاقه مندان این رشته ورزشی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمرتضی سقائیان نژاد شامگاه شنبه در دیدار با هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو، افزود: بوستان یکهزار هکتاری در حال احداث قم نیز ظرفیت کم نظیری در جهت توسعه انواع رشته های ورزشی در یک محیط مفرح و کم هزینه را ایجاد کرده است.

شهردار قم با بیان اینکه توسعه تکواندو در قم در قالب بوستانهای شهری نیازمند پیگیری اعضای هیات این رشته ورزشی است، یادآور شد: هشت مجموعه فرهنگی ورزشی طی سالهای گذشته در شهر قم در حال احداث است که بخش زیادی از آنها به بهره برداری رسیده و هم اکنون تعدادی از هیات های ورزشی از ظرفیت این سالن های مجهز  در مسیر توسعه رشته های ورزشی استفاده می کنند.

سقائیان نژاد گفت: ۴۰۰ بوستان شهری قم که برخی از آنها از نظر وسعت و مساحت وضعیت مطلوبتری دارند ظرفیت بالفعلی جهت توسعه رشته های ورزشی بوجود آورده اند.

شهردار قم نقش کارکردی ورزش را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اثر مهم ورزش تقویت اراده و اعتماد بنفس فرد در کنار تقویت جسم است و این مساله سبب می شود تا فرد در جامعه نیز نقش آفرین بوده و مسوولیت های اجتماعی خود را بدرستی ایفا کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه زیربنای سرمایه گذاری در مباحث فرهنگی، ورزش است، گفت: هادی ساعی بعنوان یکی از مفاخر ورزشی کشور می تواند در توسعه ورزش تکواندو در قم نقش بسزایی داشته باشد.

استقبال ساعی از پیشنهاد شهردار قم جهت توسعه رشته تکواندو در قم

اعلام آمادگی شهردار قم برای توسعه رشته تکواندو در بوستانهای شهری

رییس فدراسیون تکواندو نیز با اشاره به پیشنهاد شهردار قم جهت استفاده از فضای بوستانهای شهری برای توسعه رشته تکواندو گفت: هیات ورزشی تکواندو قم در اسرع وقت نسبت به شناسایی یک بوستان مناسب و برگزاری کلاس های آموزش تکواندو در فضای باز اقدام کند.

هادی ساعی، افزود: به هر اندازه که در ورزش سرمایه گذاری شود از هزینه درمان و آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد.

رییس فدراسیون تکواندو ادامه داد: ظرفیت شهرداری ها در توسعه ورزش بیشتر از ادارات کل ورزش و جوانان است و شایسته است از امکانات و ظرفیت مجموعه مدیریت شهری بیشترین استفاده برای توسعه ورزش قهرمانی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه بسترسازی فعالیت رشته تکواندو در دو شهرستان کهک و جعفرآباد از نیازهای آتی این رشته ورزشی در قم است، ادامه داد: توسعه ورزش بانوان در کشور مطلوب است و نباید استان قم در این زمینه از استانهای دیگر عقب بماند.

ساعی افزود: قم یکی از استانهای پرافتخار در تکواندو است و هم اکنون حدود ۶ هزار نفر بصورت حرفه ای در این رشته ورزشی مشغول فعالیت می باشند.

وی با بیان اینکه قم از فقیرترین استانهای کشور از نظر برخورداری از سرانه های ورزشی است، گفت: افزایش سرانه های ورزشی ارتباط مستقیمی با شکوفایی استعدادهای نهفته دارد.

رییس فدراسیون تکواندو  با قدردانی از همکاری و همراهی های شهرداری قم در توسعه ورزش همگانی بیان داشت: درخواست فدراسیون تکواندو از مجموعه مدیریت شهری قم بسترسازی جهت توسعه رشته ورزشی تکواندو در محلات پراستعداد شهر قم است.

فقرسرانه‌های ورزشی در قم

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در بخشی از این جلسه، گفت: سرانه ورزش در قم ۵۰ سانتی متر به ازای هر فرد است که در مقایسه با متوسط کشوری یک متر و نیم، کمبود دارد.

ابراهیم سانی خانی خاطرنشان کرد: استان قم وضعیت روبه رشدی در ورزش به خصوص در رشته های باستانی، کشتی پهلوانی، کبدی، اسکواچ، تکواندو و کاراته دارد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش روستایی از اولویت های مهم این اداره کل در سالجاری است، ادامه داد: برخی از هیات های ورزشی استان با کمبود فضای اداری و سالن های ورزشی مجهز روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha