۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84823313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 آمریکا: جلسات سازنده‌ای در اندونزی درباره تعیین سقف قیمت نفت روسیه داشتیم

نیویورک- ایرنا- جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا اظهار داشت که جلسات سازنده ای در اندونزی درباره تعیین سقف قیمت نفت روسیه داشته است.

وزیر خزانه داری آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد که در حاشیه نشست وزرای دارایی کشورهای عضو گروه ۲۰ در اندونزی، دیدارهای سازنده ای درباره سقف پیشنهادی قیمت نفت روسیه داشته است.

یلن گفت که جلسات دوجانبه او و جلسات کلی گروه ۲۰ در اندونزی بر عواقب و هزینه های انسانی و اقتصادی حمله روسیه به اوکراین متمرکز بود و آمریکا و سایر کشورها "اقدامات شرم آور روسیه را به صراحت محکوم کردند."

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که یلن با مقامات ارشد دارایی عربستان سعودی، استرالیا، آفریقای جنوبی، ترکیه و سنگاپور دیدار کرد. یک مقام وزارت خزانه داری گفت که او همچنین با کریستیا فریلند وزیر دارایی کانادا شام کاری داشته است.

یلن به خبرنگاران گفت: من جلسات دوجانبه سازنده ای با بیش از نیمی از همتایان خود در مورد هزینه های انرژی داشتم که در آن در مورد مزایای تعیین سقف قیمت و اینکه چگونه این اقدام می تواند به ما در دستیابی به اهدافمان در جلوگیری از کسب درآمد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و تامین مالی ماشین جنگی وی کمک کند و از سوی دیگر هزینه های انرژی را کاهش دهد، بحث کردیم.

وزیر خزانه داری آمریکا تصریح کرد که تعیین سقف قیمت یکی از "قدرتمندترین ابزار ما برای مقابله با قیمت های بالای انرژی در مقابل  مردم  آمریکا و سراسر جهان است."

یلن همچنین گفت که او در دیدار با همتایان خود در اندونزی  بر اهمیت اقدام کشورهای عضو گروه ۲۰ برای رسیدگی به بحران امنیت غذایی در جهان تاکید کرده است.
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha