۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84823277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: نمایشگاه‌های ویژه فرهنگی محرم در البرز برپا شود

کرج - ایرنا - استاندار البرز با تاکید بر تبیین و تشریح فلسفه قیام عاشورا توسط مداحان و مبلغان برتر گفت: نمایشگاه‌های ویژه فرهنگی در ماه‌های محرم و صفر در این استان برپا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه ریزی برای ماه های محرم و صفر استان البرز، افزود: شور و شعور حسینی در وجود مردم موج می زند و به طور قطع انتظار دارند که مسوولان برای برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت آگاهی بخشی و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) برای عموم و به ویژه جوانان، داشته باشند.
وی تاکید کرد: هیات های مذهبی استان البرز نیز با هماهنگی نهادهای مربوطه فعالیت های خود را خواهند داشت.
استاندار البرز افزود: باید درصدد اجرای برنامه های شاخص و ویژه متمرکز در استان باشیم.
عبداللهی گفت: مداحان و مبلغان برتر دعوت شوند و مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند تا از این طریق فرهنگ صحیح و الگوی درست را معرفی کنیم.
وی بیان داشت: روضه خوانی های خانگی، چهارپایه خوانی و تعزیه خوانی که از گذشته در محله های کشورمان رسم بوده باید احیا شود.
استاندار البرز با بیان اینکه باید تیم تولید محتوا ویژه این ایام داشته باشیم، گفت: مساجد و امامزاده ها برنامه های خود را در ایام محرم و صفر اعلام کنند چراکه انتظار می رود پویا تر باشند.
عبداللهی افزود: باید سراسر استان البرز حال و هوای محرم را گیرد و توجه خاصی به ورودی های استان شود.

وی یادآورشد:در دو سال گذشته به دلیل شیوع گسترده کرونا، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش با محدودیت های فراوانی مواجه شد.

استاندار البرز ادامه داد: بر این اساس باید تدابیری اتخاذ کنیم که شرایط برای مردم و حضور در مراسم عزاداری در این ایام با سهولت و کیفیت بالاتری برگزار شود.
عبداللهی گفت: تجارب بسیاری در برپایی نمایشگاه ها، همایش ها و برنامه های فرهنگی در ماه های محرم و صفر دارم که می توان در استان البرز نیز اجرایی و عملیاتی کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha