۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84823235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صید ماهی حلوا سفید در آب‌های شمال غرب خلیج فارس آزاد شد

اهواز - ایرنا - معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان گفت: صید ماهی حلواسفید در صیدگاه‌های شمال غب خلیج فارس از روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی آزاد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان علی دانش مهر افزود: با توجه به بررسی کارشناسی پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و مصوبه کمیته مدیریت صید خوزستان، صید ماهی حلوا سفید در  صیدگاه‌های استان خوزستان در محدوده آب‌های شمال غرب خلیح فارس با ابزار و ادوات صید مجاز و رعایت قوانین و دستورالعمل های صید و صیادی آزاد خواهد بود.

وی افزود: صیادان خوزستانی می‌توانند با مراجعه به واحدهای صدور مجوز صید و اخذ مجوز لازم، اقدام به صید کنند.

به گزارش ایرنا ماهی حلواسفید یا زبیدی در دهه‌های اخیر به دلیل صید بی رویه و غیرقانونی آن در معرض انقراض قطعی قرار گرفته است و میزان صید آن در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است.

سنگین بودن ناوگان صید و صیادی ، قاچاق صید ، ورود شناورهای بیگانه به محدوده صیدگاه‌های منطقه، فعالیت غیرقانونی و فاقد مجوز قایق‌ها و شناورهای صیادی، صید در زمان ممنوعیت، استفاده از روش های مخرب صید همچون روش"ترال" ، به هم خوردن وضعیت طبیعی آب‌های لب شور ، آلودگی زیست محیطی خورهای جنوبی از مهمترین چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

پارسال حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار تن ماهی و میگو توسط صیادان خوزستانی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد.

استان خوزستان از نظر صید دریایی پس از استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha