امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اولویت‌های جامعه اجرا شود

قزوین -ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر در قرآن و روایات خیلی جدی‌ است و باید بر اساس اولویت‌های جامعه اجرا شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دوره تربیت مربی امر به معروف و نهی از منکر که با موضوع امر به معروف از نگاه قرآن کریم برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در رابطه با نهی از منکر می فرماید اگر کسی منکری را ببیند باید قلباً متنفر از منکر باشد یعنی کسی که در وادی دین می آید باید از پارتی بازی، دنیاطلبی، غیبت، تهمت و دستبرد به بیت المال متنفر باشد، همچنین با زبان تبلیغ کند و داد بزند و عملاً هم کاری کند، اگر کسی نه قلبش از منکر متنفر باشد، نه زبانش فریادی بلند کند و نه در عمل کاری انجام داد، این مرده زنده‌نماست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حال اگر کسی منکر را ببیند و خود نیز در آن وارد شود یا رسالت بازدارندگی از منکر داشته باشد اما رسالت خود را زمین بگذارد و غیرتش را گم کند این دیگر وضعیتش از قبلی هم بدتر است و چنین کسی که از بیت المال حقوق می گیرد و وظیفه اش این است که با منکر برخورد کند اما سکوت می کند یا وارونه می بیند یا حامی خیانت کاران می شود، نام این را چه چیزی می توان گذاشت؟

وی خاطرنشان کرد: فرموده خداوند در آیه ۱۰۴ سوره آل عمران نشان می دهد آمران به معروف و ناهیان از منکر اول باید امت باشند، هر کس تکی بگوید من آمر به معروف و ناهی از معروفم به درد نمی خورد، اگر امت باشیم باید سر و کارمان با امام باشد، پس باید اماممان را ببینیم و بر اساس ضوابط و قوانین و مقرراتی که امام جامعه می فرمایند عمل کنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: اگر امر به معروف ما به گونه ای شد که در مردم یأس ایجاد کرده و امید مردم را نابود کند، جامعه را سیاه نشان داده و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به خاطر نحوه امر به معروف و نهی از منکر ما دیده نشد، در این صورت کار ما کار درستی نیست، پس ما باید با اماممان هماهنگ باشیم.

وی گفت: امام و رهبر همیشه به ما امید می دهند، آینده روشن را برای ما می گویند، حال اگر ما بگوییم همه جا را فساد گرفته و خیر، برکت و خدمت را نبینیم، این صحیح نیست، باید با امام هماهنگ باشیم و امت باشیم.

عابدینی تصریح کرد: باید خیرخواه باشیم، یک موقع هست که ما همه خیرها را کنار گذاشته ایم و مدام به دنبال این می گردیم یک گیر پیدا کرده و داد بزنیم که بگوییم من هم داد زدم و رسانه ای شد و چقدر هم طرفدار پیدا کرد، این خیر نیست ما باید ذاتمان دنبال خیر باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha