دیپلماسی اقتصادی از ضرورت‌های امروز کشور است

تهران- ایرنا- دبیر نخستین همایش دیپلماسی اقتصادی با بیان اینکه دولت سیزدهم بر دیپلماسی اقتصادی تاکید دارد، گفت: این موضوع از ضرورت‌های امروز کشور است که همه مسئولان بر آن تاکید دارند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رامین مهمانپرست» اظهار داشت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری با نام‌گذاری‌های سالانه و در فرمایشات خود بر موضوع اقتصادی تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه این روند نشان دهنده عزمی است که در کشور به وجود آمد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نیز بر دیپلماسی اقتصادی تاکید دارد و دولت، مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی به دنبال تحقق اهداف نظام از طریق دیپلماسی اقتصادی هستند.

مهمانپرست تصریح کرد: حلقه مفقوده دستیابی به این هدف تعریف دقیق و مشترکی وجود ندارد و اگر تعریف مشترک به وجود نیاید و هماهنگی لازم انجام نشود، برخلاف همه تلاش‌ها به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت.

وی افزود: از اهداف همایش برای دیپلماسی اقتصادی این است که چالش فکری میان مسئولان اصلی داشته باشیم تا برای ساختار موردنیاز به جمع‌بندی برسیم.

دبیر نخستین همایش دیپلماسی اقتصادی گفت: این موضوعی ملی است که منافع ملی را در بردارد و از طریق آن کار بزرگی برای کشور انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha