۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84823180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس: همه قوانین کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد

گرگان - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران، اسلامشهر، شمیرانات، ری و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: همه طرح‌ها و برنامه‌ها و قوانینی که در کشور اجرا می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان اظهارداشت: به عنوان مثال رشته سوارکاری که در گلستان ریشه دارد و در اسلام بر انجام آن تاکید شده، با داشتن پیوست فرهنگی می‌تواند به بهترین شکل برگزار شود و فوتبال هم که یک رشته وارداتی است نیازمند داشتن پیوست فرهنگی‌ است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام یک دین کامل و جامع است و هم ظاهر و هم باطن آن باید رعایت شود و هیچ یک‌ بر دیگری مانع نیست.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در مناطق گردشگری که موهب و نعمت خدادادی است توجه کمی به انجام برنامه‌های فرهنگی شده در صورتی که این کار هزینه و نیروی کار زیاد نمی‌خواهد.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، شمیرانات، ری و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امام (ره) نبود و بر کارش اصرار نداشت مردم هر روز نسبت به رژیم گذشته عقب‌نشینی می‌کردند اما اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های ایشان باعث شد انقلاب و تغییر رژیم را باور کنیم و انجام دهیم.

وی اظهارداشت: اگر در جامعه اسلام باشد هدف آن‌ رسیدن به کمال بی‌نهایت است و در این جامعه نباید به وضع موجود بسنده کرد.

وی یادآور شد: برخی استان‌ها جلسات شورای فرهنگ عمومی را برگزار نمی‌کنند و تاکید داریم که اگر مدیران نمی‌توانند برگزار کنند از مسوولیت کنار بروند.

نماینده حوزه انتخابیه رفسنجان و انار و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم گفت: کار فرهنگی دیر بازده است، ۴۰ سال به گوش ملت شعار فرزند کمتر زندگی بهتر خوانده شد که امروز جامعه به مشکل جوانی جمعیت برخورد کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جلالی در این جلسه اظهارداشت: کار کیفی در هیچ شرایطی قابل مشاهده نیست و در سبد معیشت مردم نقش مستقیم ندارد و همین مساله باعث بی‌انگیزگی در مسوولان و مطالبه‌نکردن از سوی مردم شده است.

عضو کمیسیون‌ فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در آب، برق، سلول‌های بنیادی و هسته‌ای مدلی وجود دارد، اما در کار فرهنگی نمی‌توان مدلی پیدا کرد و کار فرهنگی باید با آزمون و خطا باشد.

جلالی اضافه کرد: وجود خلاهای قانونی نیز بهانه دیگری برای انجام ندادن کارهای فرهنگی است در صورتی که اگر قانونی در برخی از امور نبود، می‌توان از قوانین دیگر بهره ببریم.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، شمیرانات، ری و پردیس و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هم گفت: جلسات شورای فرهنگی باید ماهانه برگزار و خروجی داشته باشد.

سیدعلی یزدی‌خواه افزود: بیشتر مصوبات جلسات شوراهای فرهنگ‌ عمومی ضمانت اجرایی ندارند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هم گفت: شورای فرهنگ عمومی باید منظور از فرهنگ عمومی را مشخص کند و آیا مطالبه این شورا، سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

احمد راستینه‌هفشجانی ادامه داد: باید مشخص شود نقش شورا و حتی فضای مجازی در فرهنگ‌سازی چه میزان است

وی تصریح کرد:  اگر می‌خواهیم قانون ساماندهی فضای مجازی شود، نیازمند مطالبه عمومی هستیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فرهنگ عامل رشد و بالندگی است.

غلامرضا منتظری افزود: فرهنگ شناسنامه عمومی و سند یک کشور است.

وی یادآور شد: عضویت در این شورا مسوولیتی سنگین است و وظیفه‌اش اصلاح و تغییر رفتار جامعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha