توزیع ۲۱ هزار بسته معیشتی در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- توزیع ۲۱ هزار بسته معیشتی در قالب کمکهای مومنانه در استان کردستان طی آیینی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان روز شنبه در این آیین گفت: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، ۴۰ هزار پرس غذای گرم هم در روز عید غدیر خم در شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار پخت و توزیع می‌شود.

سردار سید صادق حسینی افزود: همزمان با این عید در قروه و بیجار صحنه غدیر بازسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: عمق بخشی به انقلاب اسلامی و نهضت رسول الله(ص) و تدابیر امامین انقلاب باید سرلوحه قرار گیرد.

سردار حسینی با اشاره به همکاری و همراهی مردم خوب استان در زمینه‌های مختلف ادامه داد: با شیوع کرونا قول دادیم هر آنچه سپاه در توان دارد در قالب کمک‌های مومنانه ، حمایت از پایگاه‌های بهداشت در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در خدمت مردم باشیم و تاکنون هم بر سر این قول مانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) همه زندگی اش وصف کمک به فقرا شد گفت: ایشان حتی در نمازش زکات دادند، افطار نمی‌کردند و افطار خود را به فقرا می‌دادند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: به برکت فرهنگ ذی وجود امیرالمونین (ع) کمک‌های مومنانه برگزار می‌شود.

امام جمعه شهر سنندج هم در این آیین گفت: هر قطره خون شهدا پیامهایی همچون شجاعت، کرامت عزت و استقامت برای بشریت دارد و امانتهایی به ما دادند که باید امانتدار آن باشیم.

ماموستا فایق رستمی با اشاره به نگاه اهل سنت به اهل بیت افزود: خداوند در قرآن از خاندان رسول (ص) با عنوان اقاریب نام می‌برد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه قرآن حکم میکند که اهل بیت رسول خدا تا روز قیامت پاک و به دور از پلیدی باشند و رسول خدا هم (ص) از اهل بیت محافظت کرد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: پیامبر (ص) در واقعه غدیر گفتند؛ بعد از خودم قرآن کریم و اهل بیتم را به جا می‌گذارم و بعد از من جانشین من هستند.

وی با اشاره به خصلت بخشندگی امیرالمونین(ع) ادامه داد: حضرت علی وقتی چهار درهم در جیبش میماند همچون آتش بود و آن را در یک روز می‌بخشید.

فرماندار شهرستان سنندج هم گفت: روزی نبود که سپاه در مبارزه با این ویروس در کنار مردم نباشد و تنها در بخش کمک مومنانه هر ۲ ماه یک بار این کمکها توزیع شده است.

حسن عسکری افزود: در ابتدای شیوع کرونا پایگاه‌های بسیج به محل تولید ماسک تبدیل شد در شرایطی میدیدیم در کشورهای غربی برای ماسک با یکدیگر چگونه رفتار می‌کردند و ماسک دزدی رخ داد.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی هم خیر و برکت زیادی برای مردم داشت و مردم دیدند که بسیج خدمتگذار صادقی بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha