۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 84823112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در دولت سیزدهم قوای سه‌گانه همدلی و همراهی کامل دارند

تهران - ایرنا - عضو پیشین هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم قوای سه‌گانه همدلی و همراهی کامل دارند، گفت: سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی اثرات بسیار خوب و مثبتی در بحث ارتباطات مردمی دارد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: سفرهای رئیس جمهور در مجموع اقدام مثبتی است به جهت اینکه ارتباطات مردمی میان مردم و مسئولان شکل گرفته و رئیس جمهور در جریان مشکلات مردم قرار می‌گیرد.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی اثرات بسیار خوب و مثبتی در بحث ارتباطات مردمی دارد اما نکاتی هم باید در این سفرهای استانی لحاظ شود.

کاتب عنوان کرد: اولین نکته‌ای که باید در سفرهای استانی متناسب با شرایط سخت اقتصادی لحاظ شود این است که تعهدات دولت تحقق پیدا کند تا دولت مقابل مردم سربلند شود. سفرهای پی در پی شاید کارآمدی خود را از دست بدهد زیرا نمی‌توان گفت در این فرصت کوتاه مصوبات شکل می‌گیرد و تعهدات انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نکته دوم اینکه دولت در همه استان‌ها و شهرستان‌ها نماینده عالی، استاندار و فرماندار دارد که می‌توانند گزارشات را به‌شکل مستمر ارسال کنند. بنابراین اگر دولت به برنامه‌های ملی‌تر، مسائل کلان جهانی و بین‌المللی بپردازد اثرگذاری آن بیشتر از ارتباط صرف مردمی دارد.

رئیس پیشین کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که ارتباطات مردمی صورت نگیرد. ارتباطات مردمی در حد متعارف که موجب تقویت جمهوریت نظام شود خوب است اما چیزی که امروز مردم به آن نیاز دارند حل مشکلات آنها در سایه نگاه اقتصادی، ارتباطات بین‌المللی، روابط جهانی و نگاه به درون و بیرون است.

کاتب اظهار کرد: پرداختن به موضوع ارتباطات مردمی و سفرهای استانی به‌تنهایی، تاثیر چندانی در رونق اقتصادی، مهار تورم، کاهش بیکاری ندارد. آنچه که امروز به کشور آسیب می‌زند رکود همراه با تورم است که نیاز به اندیشه و برنامه‌ریزی بیشتر و ارتباطات جهانی گسترده‌تری دارد.

در دولت سیزدهم قوای سه‌گانه همدلی و همراهی کامل دارند

کاتب خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم قوای سه‌گانه همدلی و همراهی صددرصدی دارند و بهانه‌ای از این جهت و برای رفع مشکلات وجود ندارد. دولت می‌تواند در سایه برنامه‌ ملی‌تر، جامع‌تر و ارتباط با قوای سه‌گانه بنشینند و راهکارهایی برای رفع مشکلات پیدا کنند.

وی گفت: برخی از روسای جمهور در گذشته مانند دولت احمدی‌نژاد باب سفرهای استانی را باز کرد و انتظاراتی برای مردم در استان‌ها ایجاد شد. البته نباید این موضوع را مورد نقد قرار دهیم اما صَرف زمان زیاد برای رسیدن به هدف تحقق دولت مردمی موجب می‌شود کمتر به مسائل کلان کشور پرداخته شود و این مسائل مغفول بمانند.

کاتب افزود: توصیه من این است که در سفرهای استانی اعتدال رعایت شود. زیرا در سایه رعایت اعتدال، هم دولت مردمی شکل می‌گیرد و هم سرمایه‌ اجتماعی و منافع ملی مخدوش شده ترمیم می‌شود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha