۸۵ درصد از ماشین‌آلات بخش معدن خراسان رضوی فرسوده هستند

مشهد-ایرنا- معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۸۵ درصد از ماشین‌آلات بخش معدن استان فرسوده و عمر بالای ۱۰ سال دارند.

محمد توکلی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرسودگی ماشین آلات در این بخش با وجود ذخایر قابل توجه معدنی در کشور باعث شده است، معدنکاران ایرانی در شرایط ناعادلانه با معدنکاران جهانی رقابت کنند.

وی اظهار داشت: به تازگی واردات ماشین آلات معدنی بدون سابقه ساخت در داخل کشور بدون محدودیت آزاد شده است و در سایر ماشین ‌آلاتی که توان ساخت داخل آنها وجود دارد، واردات انجام نخواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۴۸۳ معدن به دلیل عدم صلاحیت فنی و مالی بهره‌بردار و کمبود ماشین آلات معدنی به صورت غیرفعال و راکد درآمده‌اند و حداکثر تلاش این سازمان فعال‌سازی این معادن از طریق اعطای تسهیلات به بهره‌برداران و معرفی آنان برای واردات ماشین‌آلات دسته دوم برای شروع کار است، در غیر این صورت از طریق مزایده واگذار می‌شوند.

توکلی افزود: نخستین مزایده در این خصوص برای واگذاری ۲۸۰ معدن با حضور ۲۳۰ نفر از متقاضیان بخش خصوصی برگزار شد که نتایج آن بزودی اعلام می شود، تا پایان سال  ۲ مزایده دیگر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای ۱۰ معدن جدید در خراسان رضوث طی سه ماهه نخست امسال گفت: بیش از ۹۰۰ معدن با استخراج اسمی ۲.۸ میلیارد تن در سال در این استان پروانه بهره‌برداری دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha