هیچ کس در مقابل خواسته به حق مستمری بگیران سنگ اندازی نمی‌کند

زنجان – ایرنا – مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با اطمینان می گویم که هیچکس تاکنون سنگ اندازی در مقابل خواسته به حق مستمری بگیران نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود عزیزخانی روز شنبه در دیدار با رییس و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر استان زنجان افزود: در بحث افزایش حقوق آنچه سازمان تامین اجتماعی انجام داده مطابق با مر قانون و قوانین بالادستی بوده است.

وی ادامه داد: آنچه که به ما از طرف دولت ابلاغ شده است تاکنون دقیقا اجرا کردیم حتی افزایش ۱۰ درصدی را که برای ۶ درصد از بیمه شدگان بالای ۱۰ میلیون بوده را اجرا کردیم و مابه التفاوتها را پرداخت می کنیم اما پیگیر حق معترضین مستمری بگیر هم هستیم.

عزیزخانی با بیان اینکه فشار زندگی همه به خصوص بازنشستکان را کلافه کرده است، اظهار داشت: در خصوص حداقل بگیرها افزایش ۵۷.۴ را داشتیم،  در مستمری های بالای ۱۰ میلیون افزایش ۱۰ درصدی داشتیم و بیشتر معترضین هم مربوط به افرادی هستند که بالای ۱۰ میلیون دریافتی داشتند که این افراد ۶ درصد سبد مستمری بگیری سازمان تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: هر زمان مصوبه جدید در خصوص حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان ابلاغ شود در کمترین زمان ممکن احکام را صادر خواهیم کرد و پرداختی ها را انجام خواهیم داد.

عزیرخانی خاطرنشان کرد: باید به مسوولان اعتماد کنیم و کارها را با آرامش پیش ببریم؛ مسوولان و دولتمردان پیگیر هستند این مشکل با راهکارخوبی حل و فصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رویکرد مدیران سازمان تامین اجتماعی مبارزه با فساد است و در راه دفاع از منافع بیمه شدگان شوخی نداریم، گفت: در زمان حاضر ۴۲ خدمت سازمان به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان ارایه می شود، درروز نخست هفته تامین اجتماعی شاهد رونمایی از نرم افزار کاربردی تامین اجتماعی "من" بودیم و در حال حاضر ۱۲ خدمت از این ۴۲ خدمت بر روی این نرم بارگذاری شده است و به تدریج هر ۴۲ خدمت به این نرم افزار اضافه می شود که بیمه شدمان از طریق آن می توانند به خدمات اولیه و اساسی تامین اجتماعی دسترسی پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به موضوع انتصابات در تامین اجتماعی استان، گفت:  از ۱۰۲ پست مدییریت ستادی و استانی تاکنون ۷۲ پست تغییر یافته و ۳۰ پست هم بعد از بررسی و کارشناسی تثبیت شده اند و این نشان می دهد که رویکرد مسوولان ارشد سازمانی، نگاه سیاسی برای تغییر نبوده و منافع بیمه شدگان مدنظر بوده است.

عزیزخانی افزود: ۹۰ درصد انتصابات سازمان از بین همکاران مجموعه بوده و در بخش بیمه ای حتی یک نفر هم خارج از سازمان در استانها انتضاب نداشیتم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha