مدت استعلاجی کادر درمان خراسان رضوی در موج جدید هفت روز است

مشهد-ایرنا- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مدت مرخصی استعلاجی کادر درمان در صورت ابتلا به کرونا در موج جدید، هفت روز پیش‌بینی شده است.

دکتر امیر رضا صالح مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که کادر درمان و پرستاران دریافت کننده دز یادآور در صورت ابتلا به کرونا تا سقف هفت روز می توانند از مرخصی استعلاجی بهره مند شوند، اما بنا بر مصوبه جدید ستاد ملی کرونا در صورتی که دز یادآور را دریافت نکرده و به کرونا مبتلا شوند، دیگر نمی توانند از مرخصی استعلاجی استفاده کنند و باید  مرخصی استحقاقی بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم تزریق دز یادآور برای پرستاران و کادر درمان گفت: در حال حاضر ۱۵ بیمارستان با هماهنگی مراکز بهداشت جهت تزریق دز یادآور کادر درمان و خانواده های آنان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت آمادگی با موج جدید کرونا آماده است.

صالح مقدم افزود: پیش از این افزون بر ۶۰ درصد کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده بودند که تزریق دز یادآور نیز مورد تاکید است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پرستاری برای مقابله با موج جدید کرونا گفت: توزیع مناسب تجهیزات فردی کادر درمان و اختصاص خط ویژه اورژانس به بیماران کرونا از این جمله است.

صالح مقدم افزود: بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطابق با موج های قبلی درصدی را برای بستری بیماران کرونایی اختصاص خواهند داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha