۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84822771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید وزیر دفاع روسیه بر ضرورت تقویت عمکرد دفاعی ارتش

تهران- ایرنا- وزیر دفاع روسیه با تاکید بر ضرورت تقویت عملکرد دفاعی ارتش این کشور، دستورات لازم برای بهبود عملکرد در مهار حملات موشکی اوکراینی‌ها را صادر کرد .

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» که در سفری از پیش اعلام نشده در منطقه عملیاتی دونباس حضور یافته بود، ضمن بازدید و ارزیابی عملکرد ارتش این کشور در میان عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین،گفت: نیروهای نظامی باید فعالیت‌های خود را در راستای دفع حملات کی‌یف به مناطق مسکونی افزایش دهند.

شویگو تاکید کرد: ارتش باید عملکرد خود را به منظور مهار هرچه بهتر حملات وسیع موشکی و توپخانه‌ای کی‌یف در مناطق مسکونی و شهری جمهوری خودخوانده دونباس تقویت کند.

بر اساس این گزارش، بازدید وزیر دفاع روسیه از مناطق درگیر جنگ درحالی اتفاق می‌افتد که در چند روز گذشته، شهر «نوایا کاخوفکا» در منطقه «خرسون» که تحت تصرف مسکو قرار دارد، مورد هجوم بمباران راکتی اوکراینی‌ها قرار گرفته است. اگرچه پدافند هوایی روسیه بیشتر موشک ها را دفع کرد اما این حملات دستکم سه کشته و ۳۸ زخمی به دنبال داشته است.

بنا بر اعلام مقام های محلی، کی‌یف در این حملات از سامانه‌های راکتی آمریکایی موسوم به هیمارس (HIMARS) استفاده کرده‌است. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که ماهواره‌های آمریکایی پیش از آغاز این حملات از این مناطق عکس‌برداری کرده‌اند. 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهوری خلق دونستک، بمباران پی‌درپی مناطق مسکونی دونباس توسط اوکراینی‌ها تاکنون بیش از ۲۴۹ کشته و یک‌هزار و ۱۷۸ زخمی بر جا گذاشته است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین پنجمین ماه را پست سر می‌گذارد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha