۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84822755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن بدنبال تفرقه و جنگ افروزی برای غارت منابع منطقه است

تهران- ایرنا- کمیته ملی حمایت از فلسطین در مصر اعلام کرد که اهداف واقعی سفر کنونی رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، ایجاد تفرقه و تقسیم بندیهای طائفه ای و اداره جنگ های نیابتی با هدف غارت منابع و ثروتهای مردم منطقه است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العربی الجدید»، حزب ملی گرای «کرامت» مصر امروز میزبان کنفرانس «کمیته ملی حمایت از فلسطین» علیه ائتلاف عربی - صهیونیستی در شهر قاهره است.

کمیته ملی حمایت از فلسطین در مصر امروز شنبه برای برگزاری این کنفرانس تحت عنوان «نه به اتحاد عربی- صهیونیستی» در مقر حزب کرامت فراخوان داده است.

این کمیته در بیانیه‌ای خود ضمن هشدار نسبت به اهداف واقعی سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه اعلام کرده است که این سفر با هدف ایجاد تقسیم بندیهای طائفه ای در منطقه و اداره جنگ‌های نیابتی به منظور منحرف کردن اذهان از غارت منابع نفت و گاز و دارایی های منطقه توسط آمریکا جهت جبران خساراتهای ناشی از بحران اوکراین و استقرار هژمونی خود بر جهان عرب - بدست رژیم صهیونیستی دست نشانده و مورد حمایتش- صورت گرفته است.

این کمیته از ملت های عرب به ویژه ملت مصر خواست که با تمام قوا و توان، مخالفت خود را با این ائتلاف مشکوک که امنیت و صلح جهان عرب را تهدید می کند، اعلام کنند.

پیش از این تعدادی از احزاب مصر مخالفت قاطع خود را با هرگونه ائتلاف نظامی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی زیر نظر آمریکا اعلام کرده و آن را تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی دانستند.

در همین ارتباط، جنبش مدنی دموکراتیک مصر - متشکل از شماری از احزاب اپوزیسیون- در بیانیه ای اعلام کرد که «پیش از برگزاری نشست سران کشورهای عربی و آمریکا در شهر جده عربستان، این جنبش مخالفت قاطعانه و نهایی خود با مشارکت در هرگونه طرح های دفاعی عربی تحت رهبری آمریکا و با مشارکت اسرائیل تحت هر عنوان و بهانه ای را اعلام می کند.»

این جنبش در بیانیه خود افزود: اگرچه به طور کلی موضع اصولی ما رد سیاست ائتلاف ها و محور بندی های نظامی به عنوان تهدیدی مزمن برای صلح و امنیت بین المللی است، ما به طور خاص نیز وارد کردن منطقه و ملت های عرب و مصر در این سیاست را رد می کنیم و نسبت به آن هشدار می دهیم زیرا این اقدام وضعیت امنیتی شکننده در منطقه و نیز رنج ملت ها در کشورهای فقیر یا کمتر توسعه یافته یا کم برخوردار را بیشتر برهم می زند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمد: ائتلاف نظامی با اسرائیل تحت نظارت آمریکا بیش از آنکه امنیت این طرف های عربی را تضمین کند، منابع بزرگ اسرائیل را تامین می کند و اسرائیل را در مرکز هدایت راهبردی واحد و هژمونی منطقه خواه برای خود یا به نیابت از آمریکا قرار می دهد.

این جنبش که متشکل از احزاب الکرامه، الدستور، ائتلاف مردمی، دموکرات اجتماعی، محافظه کاران، العدل، العیش، و الحریه به همراه شماری از شخصیت های شناخته شده است، افزود: چنین وضعیتی نیز به نوبه خود منجر به انواع وابستگی راهبردی به رژیم صهیونیستی و همچنین شکست غیراخلاقی و زیانبار سیاسی و امنیتی برای حقوق ملت فلسطین در بازپس گیری سرزمین اشغالی خود و دستیابی به استقلال ملی و کرامت انسانی خواهد شد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سفر به فلسطین اشغالی و دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی هم اکنون در عربستان به سرمی برد و قرار است امروز شنبه در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با حضور سران اردن و مصر و عراق شرکت کند.

درحالی که برخی گزارش های رسانه ای آمریکایی و صهیونیستی یکی از اهداف بایدن در این سفر را تلاش برای ایجاد ائتلافی نظامی بین برخی کشورهای عرب منطقه و رژیم صهیونیستی عنوان کرده اند، منابع آگاه مصری و امارات هرگونه شرکت قاهره و ابوظبی در ائتلافی علیه یک طرف ثالث در منطقه را رد کرده و گفته اند که در آن شرکت نخواهند کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha