۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84822680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار و گفت‌وگوی الکاظمی و بن سلمان در جده

۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبر: 84822680
دیدار و گفت‌وگوی الکاظمی و بن سلمان در جده

تهران-ایرنا- «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در شهر «جده» عربستان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، در دیدار دو طرف سعودی و عراقی در این دیدار تقویت روابط دوجانبه و ایجاد فرصت‌های همکاری و همچنین مسایل مربوط به منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، در این دیدار که جمعه شب انجام شد، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان، ماجد بن عبدالله القصبی وزیر تجارت و عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان حضور داشتند.

از طرف عراق هم در این دیدار فواد حسین وزیر خارجه، احسان عبدالجبار اسماعی وزیر نفت، علا احمد حسن وزیر تجارت و عبدالستار هادی الجنابی سفیر عراق در عربستان شرکت داشتند.

وزیر نفت عراق و وزیر انرژی عربستان سعودی نیز در حاشیه دیدار الکاظمی از عربستان برای اتصال شبکه برق عراق به عربستان توافقی را امضا کردند.

دفتر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز پنجشنبه در بیانیه‌ای با تایید حضور وی در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس عربستان، اعلام کرد: الکاظمی نخست وزیر در آغاز هفته در نشستی شرکت می‌کند که با حضور سران کشورهای شورای همکاری حوزه خلیج فارس و همچنین سران مصر، اردن و آمریکا برگزار می‌شود.

این بیانیه افزود: در این نشست موضوعات انرژی، امنیت غذایی و مسائل زیست‌محیطی مورد بحث قرار خواهد گرفت و زمینه همکاری و هماهنگی مشترک درباره  حل مسائل حیاتی و سرنوشت سازی ترسیم خواهد شد که تمامی مردم منطقه از آن رنج می‌برند.

حضور الکاظمی در نشست سران شورای همکاری در عربستان با گمانه زنی‌های متعددی در میان شخصیت‌ها و جریان‌های عراقی روبرو شده است و یکی از گمانه‌هازنی ها این است که قرار است در این نشست، زمینه‌های عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بررسی شود.

این درحالی است که ائتلاف سیاسی- پارلمانی الفتح عراق پیش از این نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور آمریکا در شهر جده عربستان را برای زمینه سازی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و خواستار شرکت نکردن الکاظمی در آن شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha