۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84822615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتبار ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا برای آموزش خلبانان اوکراینی

تهران-ایرنا- یک روزنامه آمریکایی از اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای آموزش استفاده از جنگنده‌های ساخت آمریکا توسط خلبانان اوکراینی، در پیش‌نویس لایحه اختیارات دفاع ملی این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آمریکایی «دیفنس‌نیوز»، مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان بخشی از لایحه اختیارات دفاع ملی، این هفته تصویب کرد تا ۱۰۰ میلیون دلار برای آموزش استفاده از هواپیماهای آمریکایی، به خلبانان اوکراینی اختصاص داده شود.

«آدام کینزینگر» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با «دیفنس نیوز» تصریح کرد: بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای آموزش خلبانان اوکراینی، بخشی از اصلاحیه لایحه اختیارات دفاعی است تا فناوری سخت افزارهای نظامی اوکراین را از فناوری‌های دوران شوروی به فناوری‌های غربی تغییر دهد.

وی گفت: وقتی جنگ تمام شود دیگر اوکراین جنگنده میگی نخواهد داشت و باید خلبانان اوکراینی از هم‌اکنون برای استفاده از تجهیزات نظامی غربی آموزش داده شوند. ‌

این مقام آمریکایی از آمادگی واشنگتن برای آموزش خلبانان اوکراینی در پایگاه‌های هوایی کلمبوس، می‌سی‌سی‌پی و احتمالا تگزاس خبر داد و افزود: خلبانان اوکراینی باید حداقل سه ماه برای استفاده اولیه از جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۵ و اف-۱۶ آموزش ببینند.

روزنامه آمریکایی «دیفنس نیوز» با اشاره به اینکه لایحه اختیارات دفاع ملی در بهترین حالت، ماه سپتامبر تصویب و قانون می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که هم مجلس نمایندگان آمریکا و هم مجلس سنا با آموزش خلبانان اوکراینی مطرح شده در این لایحه موافقت کنند، آموزش آنها احتمالا از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی از ماه مارس تاکنون درخواست دریافت جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ را از آمریکا داشته، اما باتوجه به اینکه خلبانان اوکراینی در زمینه استفاده از سوخوها و میگ‌های ساخت شوروی سابق آموزش دیده‌اند قادر به هدایت جنگنده‌های ساخت آمریکا نیستند و نیازمند ماه‌ها آموزش برای به پرواز درآوردن این جنگنده‌ها هستند.

دولت آمریکا که نگران جهانی شدن جنگ و رویارویی مستقیم ناتو و روسیه است تاکنون از ارائه جنگنده به اوکراین خودداری کرده است. واشنگتن و دیگر پایتخت‌های غربی از ارائه هرگونه سلاح دوربرد که نظامیان اوکراینی را قادر به هدف قرار دادن خاک روسیه کند، خودداری کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha