۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84822601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار وزیر خارجه ایتالیا درمورد عواقب سقوط دولت این کشور

تهران – ایرنا - وزیر امور خارجه ایتالیا در گفت و گو با تارنمای نشریه پولیتیکو با هشدار نسبت به عواقب سقوط احتمالی دولت این کشور در روزهای آینده، گفت: کشمکش سیاسی جاری در ایتالیا ممکن است به سود روسیه و توقف ارسال کمک های تسلیحاتی ضروری به اوکراین منجر شود.

به گزارش ایرنا، "لوئیجی دی مایو" در گفتگو با این رسانه آمریکایی، گفت: روس ها پایکوبی می کنند که یک دولت غربی دیگر را سرنگون کرده اند. تردید دارم که با این شرایط دیگر بتوان به (اوکراین) سلاح ارسال کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایتالیا گفت که اگر دولت سقوط کند، به شکل سرپرست و با اختیارات محدود تا برگزاری انتخابات به کار خود ادامه خواهد داد و در نتیجه اختیار ادامه تامین سلاح برای اوکراین، کمک به خانواده های آسیب پذیر و یا امضای قراردادهای جدید برای تامین گاز در صورت قطع گاز روسیه را نخواهد داشت.

این وزیر دولت ایتالیا گفت: اگر دولت چهارشنبه سقوط کند، قدرت امضای قراردادهای انرژی جدید را نخواهیم داشت و این موضوعی جدی است چرا که زمستان در پیش است.

دی مایو که زمانی رهبر جنبش ۵ ستاره بود، یک ماه پیش بر سر اختلاف بر سر ارسال تسلیحات به اوکراین، از آن کناره گرفت. وی جوزپه کنته رهبر کنونی حزب و نخست وزیر پیشین ایتالیا را متهم کرد که با قصد سرنگون ساختن دولت به دنبال کمک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است.

سرجیو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا پنجشنبه شب (۲۳ تیر) استعفای ماریو دراگی نخست وزیر این کشور را رد کرد و از او خواست برای دریافت تصویر روشنی از وضع سیاسی کشور در پارلمان سخنرانی کند. دراگی به تازگی اعلام کرده بود که از سمت ریاست دولت ایتالیا استعفا می دهد.

دراگی پس از آن تصمیم به استعفا گرفت که جنبش پنج ستاره – از احزاب مشارکت کننده در ائتلاف حاکم - در رأی اعتماد به دولت شرکت نکرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha