از ثبت رکورد جدید حفاری چاه های نفت در غرب کارون تا تلاش دولت برای احیا دریاچه ارومیه

استان‌ها- ایرنا- خبرنگاران ایرنا امروز (۲۵ تیر ماه) سوژه‌های متنوعی را در استان‌ها پیگیری و اقدام به تولید محتوا کردند که از مهمترین آنها می‌توان به آغاز همایش بین‌المللی هورامان، راه اندازی مجمع خیران انتقال خون در استان‌ها ، تلاش دولت برای احیا دریاچه ارومیه و تغییر رنگ کرونایی برخی شهرها اشاره کرد.

به گزارش گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا امروز شنبه علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را دستمایه تولید اخبار، مصاحبه ها و گزارش‌های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

تحقق رویای درمانی مرزنشینان راز و جرگلان با ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار عنوان گزارشی در خصوص پیگیری مصوبات سفر استانی رییس جمهور است که مرکز ایرنا خراسان شمالی آن را به رشته تحریر در آورده است .

در این گزارش می خوانیم :۱۱۳ میلیارد تومان از مصوبات سفر استانی رییس جمهور برای تجهیز بیمارستان شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی اختصاص یافت و تحقق رویای احیای این مرکز درمانی کلید خورد و مردم محروم این خطه در آستانه چشیدن طعم توزیع عادلانه خدمات درمانی هستند.

گرچه کلنگ احداث نخستین بیمارستان در این شهرستان مرزی سال ۹۹ بر زمین زده شد و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) نیز مجری این طرح شد ولی بعد از گذشت حدود ۱۹ ماه  پیشرفتی در اجرای این پروژه درمانی رخ نداد تا اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم و نگاه عدالت محورش در توزیع امکانات درمانی و با تصویب ۱۱۳ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان در بیست و ششمین سفر استانی هیات دولت به خراسان شمالی، بار دیگر نور امید در دل مرزنشینان استان روشن شد.

آخرین جزئیات از اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به کنارک،کارگاه های تولیدی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اعتبار سفر رییس جمهور تکمیل می‌شود، ۹۹ درصد اعتبارات میراث‌فرهنگی در مصوب سفر رئیس جمهور به سمنان جذب شد و طرح‌های آبخیزداری مصوبه سفر رییس جمهور به سمنان با ۸۵ درصد پیشرفت در دست اجرا است  از دیگر اخبار مرتبط با پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استانهای مختلف است .

رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت در قالب بیست و هشتمین سفر استانی روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه به مدت یک روز مهمان مردم استان کرمانشاه بودند و در پایان این سفر آیت‌الله رییسی به جمع بندی دستاوردهای این سفر پرداخت و از رسانه‌ها خواست تحقق مصوبات این سفر را از مسوولان استان مطالبه کنند.

مرکز کرمانشاه در گزارشی با عنوان تحقق ۲۰۰ مصوبه سفر رییس جمهور مستلزم تلاش جهادی مسوولان کرمانشاه است به این دستاوردها اشاره  کرده  است .

عنوان دیگر گزارش امروز استان های ایرنا گره‌گشایی از ترانزیت کالا به آسیای مرکزی/ رشد ۳۰ درصدی تردد تجاری خراسان رضوی با ترکمنستان  است که مرکز خراسان رضوی آن را منتشر کرده است .

در بخشی از این گزارش می خوانیم :صاحبنظران حوزه ژئواکونومیک، ترکمنستان را دروازه کشورهای محصور در خشکی آسیای مرکزی لقب داده‌اند و اگرچه پیدایش کرونا، قوانین و آیین‌نامه‌ها را به‌سمتی برده که ترانزیت کالا از مسیر این همسایه شمالی مشقت‌بار شده، اما پیگیری‌های انجام شده دورنمای خوشی را برای این بخش ترسیم کرده است.

سرانجام سفر روسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان در دولت سیزدهم نتیجه داد و نیمه خردادماه، ترکمنستان با ترانزیت مستقیم کالا تنها از مرز سرخس تا فاریاب ازبکستان موافقت کرد و تقریبا ۲۰ روز پس از آن هم مرزبانی ترکمنستان در منطقه قهقهه (لطف آباد خراسان رضوی) تردد مستقیم ناوگان ترانزیتی غیرترکمنستانی از این مرز را مجاز اعلام کرد و در نهایت موضوع به راهداری ابلاغ و ترددها از این مرز از سرگرفته شد.

کاهش تراز دریاچه ارومیه ، طی روزها و هفته‌های اخیر سبب شد تا  بسیاری از مردم و فعالان زیست محیطی و اجتماعی به کمبود آب دریاچه و کاهش تراز آن، واکنش نشان دهند که این موضوع علاوه بر بازتاب در فضای مجازی دستمایه گزارشی با عنوان دریاچه ارومیه کانون توجه مردم و تلاش دولت سیزدهم برای احیای آن شد.

در این گزارش آمده است :با نگاهی به وضعیت دریاچه ارومیه در می‌یابیم در حال حاضر به علت گرمای بیش از حد هوا طی سال جاری و البته بارش‌های نامناسب طی پاییز و زمستان گذشته و بهار امسال، وضعیت خوبی ندارد و روند کاهش آب موجود در آن روز به روز سرعت می‌گیرد.

در حال حاضر حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد که با توجه به گرمای هوا و احتمال تبخیر در هفته‌ها و ماه‌های آتی، انتظار می‌رود این رقم حداقل تا مهرماه امسال، کاهشی باشد.

از ثبت رکورد جدید حفاری چاه های نفت در غرب کارون تا تلاش دولت برای احیا دریاچه ارومیه

در بین گزارش های استانی مراکز، شاهد مطلبی در حوزه ورزش نیز هستیم؛ همدان در گزارشی با عنوان آزمون دشوار در مدیریت ورزش همدان به تغییر مدیریت حوزه ورزش و جوانان استان  به عنوان یک مطالبه عمومی اهالی ورزش پرداخته است که این مطالبه  به تازگی با تایید استاندار و حکم وزیر ورزش و جوانان محقق شده است .

مطالبه اغلب هیات‌های ورزشی استان همدان تامین منابع مالی مورد نیاز برای برگزاری مسابقات و اعزام‌ها و دوره‌های تمرینی و آماده‌سازی است .

کرونا بار دیگر و در جهشی دوباره نقشه کرونایی کشور را رنگی  کرده است به طوریکه برخی شهرها قرمز و نارنجی و برخی هم زرد شده اند.

اخبار مراکز و دفاتر ایرنا در سراسر کشور حکایت از افزایش آمار مبتلایان به کرونا و همچنین تغییر رنگ شهرها دارد که در پیوندهای زیر می توان از آنها اطلاع یافت:

خیز دوباره ویروس کرونا نقشه استان بوشهر را رنگارنگ کرد،رنگ کرونایی آذربایجان‌غربی به زردی گرایید ،بازگشت رنگ قرمز کرونایی به مازندران،چهار شهر هرمزگان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفتند،رنگ نارنجی به نقشه کرونایی خراسان شمالی بازگشت،تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونایی خراسان رضوی به ۱۵ شهر افزایش یافت، ۶ شهرستان استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت،رنگ کرونایی قشم زرد شد،۱۲ ابتلای کرونا در ایلام شناسایی شد ،رنگ کرونایی مهریز و بهاباد یزد نارنجی شد،افزایش ۲ برابری بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی.

 سویه اومیکرون کرونا پس از چند ماه وضعیت با ثبات و آرام کرونایی در کشور، یک بار دیگر در مسیر همه‌گیری قرار گرفته و روز گذشته وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام کرد که با توجه به آمار، کشور وارد موج هفتم کرونا شده است.

از ثبت رکورد جدید حفاری چاه های نفت در غرب کارون تا تلاش دولت برای احیا دریاچه ارومیه

طرح بازار آب و ایجاد تحول اقتصادی در قزوین،کاهش پیامدهای خشکسالی بر معیشت کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد،  ظرفیت‌های ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در آذربایجان‌شرقی،پرنده آهنی نجات‌بخش، حیران در مکان فرود ، آفت پروانه برگخوار، درخت کهنسال زاگرس را از پای درآورد،  آهنگری سنتی، رقابتی تنگاتنگ با فناوری مدرن و نیازمند حمایت از عناوین دیگر گزارش های منتشره در خروجی استانی است.

اخبار برگزیده استانی

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از راه اندازی مجمع خیران انتقال خون در استان‌ها خبر داد و گفت : این اقدام به منظور استفاده بهتر از ظرفیت خیران در پیشبرد اهداف سازمان انجام می شود .

مصطفی جمالی  افزود: خیران در واقع همکار و کمک کار سازمان انتقال خون به شمار می روند و می توانند کمک زیادی در تامین نیازهای انتقال خون داشته باشند بنابراین تلاش می کنیم تا مجمع خیران انتقال خون در استان ها راه اندازی شود.

باشگاه اهداکنندگان خون در کشور ایجاد می‌شود و استانداردهای انتقال خون ایران در برخی شاخص‌ها از اروپا و آمریکا بالاتر است از دیگر عناوین خبرهای مرتبط با سفر مدیرعامل سازمان انتقال خون به این استان است .

همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» در کرمانشاه آغاز به کار کرد خبری از مرکز کرمانشاه است که برگزاری این رویداد بزرگ فرصتی برای توسعه استان در ابعاد مختلف است .

در این همایش عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سخنانی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد ، گفت :وزیر میراث فرهنگی: منطقه اورامان یک مثال برجسته از معماری ایرانی - اسلامی است.

مرکز یزد هم خبری با عنوان دهکده توریستی- ورزشی در بافق یزد راه‌اندازی شد منتشر کرد .

 مدیر عامل باشگاه فرهنگی، ورزشی سنگ آهن بافق در این خصوص گفت : در سال‌های اخیر توسعه زیرساخت‌ها و شرایط اقلیمی مناسب باعث شد در چشم انداز ۱۰ ساله باشگاه، راه اندازی یک دهکده توریستی - ورزشی و برگزاری اردوهای ملی درنظر گرفته شود که از جنبه اقتصادی و توسعه ورزشی شهرستان تأثیر بسزایی دارد.

مهدی منصوریان افزود: این دهکده علاوه بر فعالیت در زمینه ورزشی، محل تفریحی و اقامتی مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی نیز خواهد بود و یکی از مناسب ترین مکان ها برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان است.

آتش سوزی شبانه روز گذشته در منطقه حفاظت شده خاییز شهرستان کهگیلویه ۱۴ هکتار از منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه را طعمه آتش کرد .

اسلام جاودان خرد مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت :این آتش سوزی با تلاش نیروهای مردمی و امدادی صبح امروز به صورت کامل مهار شد اما دلایل این آتش سوزی در حال بررسی است.

از ثبت رکورد جدید حفاری چاه های نفت در غرب کارون تا تلاش دولت برای احیا دریاچه ارومیه

همزمان با دهه ولایت و آغاز چهل‌ و دومین سالگرد بهزیستی، رئیس و کارکنان سازمان بهزیستی با آرمان‌های امام خمینی (ره ) و شهدا تجدید میثاق کردند.

علی‌محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه معاونان و مدیران ستادی و استانی و جمعی از کارکنان این سازمان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای ۸ سال دفاع مقدس میثاق دوباره بستند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جریان بازدید از بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی کلانشهر شیراز گفت: پروژه محله دباغی شیراز از نمونه‌های موفق در زمینه نوسازی محله‌ای است.

 محمد آئینی  با اشاره به آغاز طرح نوسازی محله‌ای در کشور افزود: موقعیت قرارگیری محله دباغی در شهر به لحاظ اهمیت و مناسبت شبکه دسترسی‌های اصلی و پیرامونی از ویژگی‌های مهم این محله است که به آن اهمیت ویژه‌ای می‌بخشد.

تکمیل چاه نفت شماره ۱۹۰ آزادگان جنوبی در مدت ۷۶ روز ، رکورد جدیدی در حفاری چاه‌های غرب کارون محسوب می‌شود و نشان دهنده توان فنی و مهندسی صنعت نفت کشور است.

 مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان از ثبت رکورد تکمیل چاه نفت شماره ۱۹۰ آزادگان جنوبی در ۷۶ روز خبر داد و گفت: تکمیل این چاه رکورد جدیدی در حفاری‌های نفتی منطقه غرب کارون محسوب می‌شود.

 اسماعیل باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر با پیش‌بینی‌های صورت گرفته حفاری چاه ۱۹۰ میدان آزادگان جنوبی باید در طول ۸۸ روز تکمیل می‌شد.

ازسرگیری فعالیت ترانزیتی و تجاری مرز باجیگران خراسان رضوی از درخواستها و مطالبات ۲ طرف ایرانی و ترکمنستانی در مذاکرات ۲ جانبه بوده به طوریکه  در جریان سفر مقامات بلند پایه ۲ کشور به پایتخت های یکدیگر تلاشهای زیادی برای بازگشایی ترددهای زمینی برای مسافران عادی و از سرگیری تردد ترانزیتی این مرز و فعالیت بخش بازارچه مرزی باجگیران شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در این خصوص خبر داد که بازارچه مرزی باجگیران با ترکمنستان در حال آماده سازی برای بازگشایی است .

رضا صحراگرد در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد : اقدامات اولیه مشترک با ترکمنستان برای بازگشایی بازارچه مرزی باجگیران در شهرستان قوچان در حال انجام است و  مطابق توافق صورت گرفته احتمالا پس از آماده سازی غرفه ها و مکان، بازارچه مرزی باجگیران که بیش از ۲ سال تعطیل بود تا حدود ۲ هفته دیگر بازگشایی می شود.

از ثبت رکورد جدید حفاری چاه های نفت در غرب کارون تا تلاش دولت برای احیا دریاچه ارومیه

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم  در میز خدمتی که در شهرک صنعتی بهارستان البرز برگزار شد، با اشاره به حمایت این وزارتخانه از شرکت های دانش بنیان گفت: مراکز دانش بنیان بدون شرکت در مزایده می توانند از اراضی شهرک های صنعتی بهره مند شوند.

علی رسولیان با بیان اینکه  یک هزار و ۶۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در کشور شناسایی شده اند، اظهار داشت: به همین منظور  برای دانش بنیان شدن نهایی آنها مشوق های متعددی قرار داده ایم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان هم سفری به گناباد داشت تا در آیین تکریم و معارفه سرپرست قدیم و جدید مجتمع آموزش عالی این شهرستان شرکت کند.

دکتر هاشم داداش پور ضمن تاکید بر لزوم گسترش رشته های دانشگاهی متناسب با ظرفیتهای خاص منطقه‌ای گفت: در این صورت این رشته‌ها از نظر کمی و کیفی تاثیر پذیری لازم را خواهند داشت.

 مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور نیز در نشست کارگروه زنان و خانواده در کهگیلویه و بویر احمد در یاسوج گفت: سند تحول زنان و خانواده تهیه و تدوین شده است. 

 زینب اختری اظهار داشت: ۳۷ اولویت مهم مربوط به حوزه زنان و خانواده در این سند مشخص شده که ۲ مبحث اساسی مطرح شده در این سند شامل حمایت از خانواده و افزایش جمعیت و فرزندآوری است. 

سایر عناوین خبرهای مهم مراکز و دفتر ایرنا را هم می توان در پیوندهای زیر مشاهده کرد:

راهزنان مسلح اتوبوس محور مسجد سلیمان به اهواز دستگیر شدند،پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در بانه تفحص شد،۲۱ واحد پرورش ماهی راکد در استان همدان به چرخه تولید بازگشت،استانداردهای انتقال خون ایران در برخی شاخص‌ها از اروپا و آمریکا بالاتر است،ثبت جهانی قلعه "فلک الافلاک" لرستان تاکید ویژه رییس جمهور است،۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان اندیکا در حال ساخت است،جزئیات برگزاری دومین دوره همایش ملی نهج‌البلاغه در فارس اعلام شد و تداوم واکنش ها به ضرب و شتم معلول گچسارانی عناوین دیگر خبرهای امروز استانها است.

از دیگرعناوین خبرهای امروز می توان به ۷ نفر دیگر از مسببان ریزش ساختمان متروپل بازداشت شدند ،شمار فوتی های زمین‌لرزه سایه خوش بندرلنگه به هفت نفر رسید،۴۲ هزار گروه جهادی شناسنامه دار در بسیج داریم،زیرساخت‌های ریلی و دریایی، ظرفیت رشد تجارت گلستان و جمهوری تاتارستان است، راه‌اندازی واحد فرآوری سیلیس در شهرک‌های صنعتی همدان ممنوع است،برترین‌های جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در سنندج معرفی شدند و دادگستری گلستان از تغییر کاربری ۱۸ هزار مترمربع زمین کشاورزی جلوگیری کرد اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha