حماس: دست از توهم صلح با رژیم اشغالگر بردارید

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب در بیانیه‌ای که پس از دیدار «محمود عباس» و «جو بایدن» در بیت لحم منتشر کرد، از رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا دست از توهم صلح با رژیم اشغالگر بردارند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، جنبش حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی پس از نشستی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بر گزار کردند بر رویکرد مقاومت همه جانبه به عنوان راهی برای پایان دادن به اشغال قدس و سرزمین‌های فلسطینی تأکید کرد.

حماس افزوده است: سخنان رئیس جمهور آمریکا در بیت لحم چیزی جز جانبداری از رژیم اشغالگر، سکوت در برابر سیاست‌های نژادپرستانه، شهرک سازی و یهودی سازی و بی توجهی به حقوق مردم فلسطین در تلاش برای ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه عربی نبود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا دست از توهم صلح که چیزی جز ویرانی ندارد، بردارند.

«محمود عباس» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «جو بایدن» تاکید کرده بود که صلح و امنیت واقعی با به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین برقرار می‌شود.

عباس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بایدن گفت: ما در مورد راه‌های تقویت روابط بین خود و بررسی آنچه که ایالات متحده می‌تواند در احیای روند صلح کمک کند، گفت وگو کردیم.

بایدن نیز تاکید کرده بود که تعهد من به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، به هدف راه حل دو کشور تغییر نکرده است، راه حل دو کشوری شامل وجود یک کشور مستقل و از لحاظ جغرافیایی به نام فلسطین است.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد که هدف راه حل دو کشور به دلیل محدودیت‌های اعمال شده بر فلسطینی‌ها دور از دسترس به نظر می‌رسد و مردم فلسطین ناراحت هستند و فلسطینی‌ها حق دارند کشوری مستقل دارای حاکمیت و قابل زندگی داشته باشند و باید دو کشور وجود داشته باشد تا دو ملت بتوانند در کنار یکدیگر در امنیت و صلح زندگی کنند و به حقوق شهروندان یکدیگر احترام بگذارند و با هر شهروندی باید با کرامت برخورد شود که این امری بدیهی و اساسی است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری با نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی، بر تداوم حمایت واشنگتن از تل‌آویو، به منظور تضمین برتری نظامی این رژیم در منطقه تاکید کرد.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) وارد فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو شد.

یک مقام آمریکایی که به نام او اشاره‌ای نشده گفته سفر بایدن به عربستان سعودی برای ایجاد یک ساختار قدرتمند منطقه‌ای و عمق بخشی به روابط اسرائیل با شرکای منطقه‌ای‌ است.

بایدن در سفر خاورمیانه‌ای خود ضمن ملاقات با رهبران رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی هم سفر می‌کند.

چند روز پیش کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصاً اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سفر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha