۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۵۷
کد خبر: 84822278
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اولین سالگرد درگذشت محمدحسین فرج‌نژاد در قم برگزار شد

قم-ایرنا- اولین سالگرد درگذشت محمدحسین فرج‌نژاد به همراه افتتاح مدرسه سواد رسانه‌ای این مدرس سواد رسانه و صهیونیسم پژوهی در مدرسه علمیه معصومیه در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در حاشیه برگزاری اولین سالگرد درگذشت این استاد سواد رسانه ای، مدرسه سواد رسانه ای محمدحسین فرج نژاد افتتاح و مستند " سرو بی قرار" شامل منظومه فکری مرحوم فرج نژاد اکران شد، همچنین در ادامه این برنامه از شمس الدین رحمانی استاد برتر دشمن شناسی با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

رییس اندیشکده یقین در بخشی از این مراسم طی سخنانی، بیان کرد: خطی که شهید آوینی در پاتولوژی نظام اندیشه و مرحوم نادر طالب زاده در رسانه شروع کرد نیمه تمام مانده بود که ترکیب علمی و فکری در دانشگاه با این سازوکار را محمدحسین فرج نژاد انجام می‌داد.

عباسی بیان کرد: نقش امثال فرج نژاد زمانی برجسته می‌شود که ذوب در علوم دانشگاهی و ارزش‌های عمومی و پرزرق و برق سینما و رسانه نمی‌شد و معتقد بود باید بررسی کنیم بیماری این کتاب چیست و چه اثراتی دارد؟

وی ادامه داد: شهید آوینی و نادر طالبزاده و محمدحسین فرج نژاد در پاتولوژی فرهنگی می درخشند چرا که در مطالعه تفکر غرب و مطالعات اسلامی به ویژه آشنایی با رسانه و سینما ضعف از خودشان نشان ندادند.

محمد حسین فرج نژاد 30 تیرماه سال گذشته در اثر سانحه برخورد موتورسیکلت با ماشین سواری به‌همراه فرزندان و همسرش جان باخت. فرج نژاد مدرس بحث‌های نقد فیلم و همسر او نیز از فعالان عرصه فرهنگی بود.

فرج نژاد عضو هیات مدیره انجمن مطالعات سواد رسانه فضای مجازی حوزه علمیه قم و از مدرسان سواد رسانه و صهیونیسم پژوهی بود. از آثار این پژوهشگر فعال سواد رسانه ای می توان به اسطوره‌های صهیونیستی در سینما، تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما و دین در سینمای شرق و غرب؛ مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم) اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha