۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84822184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار بیماران کرونایی در مراکز درمانی گلستان به ۱۴۳ نفر رسید

گرگان - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: روند ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در این استان همچنان رو به افزایش است و اکنون ۱۴۳ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

سعید گل‌فیروزی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مهم‌ترین علائم سویه جدید این ویروس اخلال در سیستم گوارشی است که تعداد مراجعات به درمانگاه‌ها و سایر مراکز درمانی هر روز بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان امروز نسبت به روز قبل ۲۵ نفر بیشتر است که از کل بستری‌ها ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و حال هفت نفر وخیم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای پیشگیری، تکمیل واکسیناسیون، پرهیز از عادی انگاری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل برقراری تهویه مناسب و استفاده از ماسک در فضاهای بسته و رعایت فاصله اجتماعی، ضروری است.

گل‌فیروزی با بیان این که تاکنون در مجموع سه نوبت، حدود سه میلیون و ۳۴۰ هزار دُز واکسن در گلستان تزریق شده، ادامه داد: تزریق دُز چهارم برای همه افراد بالای ۱۸سال که ۶ ماه از تزریق نوبت سوم آنها گذشته، آغاز شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی رسمی وزرات بهداشت، اکنون وضعیت شیوع کرونا در کردکوی، گالیکش، گمیشان، علی آبادکتول و بندرترکمن زرد و در بیه شهرهای گلستان آبی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha