۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱
کد خبر: 84821967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور بالاترین هشدار گرمای هوا در انگلیس

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱
کد خبر: 84821967
صدور بالاترین هشدار گرمای هوا در انگلیس

لندن – ایرنا – سازمان هواشناسی انگلیس برای بخش‌های بزرگی از این کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده، زمانی که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا برای اولین بار به ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد، هشدار قرمز صادر کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی انگلیس با صدور بیانیه‌ موسوم به «وضعیت اضطراری» نسبت به تأثیرات گسترده گرمای شدید بر مردم و زیرساخت های کشور هشدار داد و تصریح کرد که تبعات افزایش دما «به آنهایی که در برابر گرمای شدید آسیب پذیر هستند محدود نمی شود».

وضعیت اضطراری بدین معناست که شرایط آنقدر شدید است که «ممکن است  افراد سالم و آسیب پذیر دچار بیماری و یا تلف شوند» اعلام هشدار قرمز همچنین این معنا را می‌دهد که اختلالات گسترده ای در خدمات بهداشتی، مدارس و حتی نیروگاه‌های هسته ای ایجاد خواهد شد.

دیروز اعضای دولت انگلیس درباره نحوه پاسخگویی به حوادث احتمالی و افزایش فشارها روی بخش‌های‌ عمومی کشور جلسه ویژه تشکیل دادند. «کیت مل‌هاوس» معاون نخست وزیر انگلیس که ریاست جلسه را برعهده داشت به خبرنگاران گفت: "پیش بینی فعلی این است که دمای هوا به حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد. این احتمال هم وجود دارد که میزان گرما از این مقدار فراتر برود که در آن صورت یک رکورد در تاریخ کشور خواهد بود."

اداره هواشناسی انگلیس اعلام کرده است ۴۰ درصد احتمال دارد که رکورد بالاترین دمای هوا در هفته آینده شکسته شود. دمای هوا در انگلیس این هفته به ۳۳ درجه سانتی‌گراد رسید. بالاترین دمای هوا در ژوئیه سال ۲۰۱۹ در باغ گیاه شناسی کمبریج ثبت شد که به ۳۸.۷ درجه سانتیگراد رسید.

در همین حال برخی مدارس در انگلیس زودتر از موعد مقرر، به استقبال تعطیلات تابستانی رفته و هفته آینده را تعطیل کرده‌اند. سایر مدارس هم ضرورت پوشش لباس فرم دانش‌آموزان را لغو کرده‌اند.

موج گرما نه تنها انگلیس که سراسر اروپا را فرا گرفته است و توده ای از هوای گرم از آفریقا و اسپانیا به سمت شمال اروپا در حال حرکت است.

گرمای زیاد در اروپا همواره همراه با تلفات بوده است. بیشتر این تلفات را افراد سالمند و تنهایی تشکیل می‌دهند که کسی به آن‌ها سر نمی‌زند. عامل دیگر خطرناک بودن گرما در اروپا کمبود زیرساخت‌های مقابله با آن و نبود فرهنگ زندگی در اقلیم گرم است. در کشوهای گرمسیر، آماده بودن زیرساخت‌ها و عادات مردم به آن‌ها اجازه می‌دهد که حتی با دماهای بالای ۵۰ درجه نیز کنار بیایند.

این درحالیست که دمای زمین تحت تاثیر تولید گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت بشر به نسبت سال های ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ (دوران ماقبل صنعتی) حداقل یک درجه افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha