آمار جانباختگان کرونا در کرمانشاه به سه هزار و ۱۴۰ نفر رسید

کرمانشاه- ایرنا- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته یک نفر براثر کرونا در استان فوت کرد، گفت: مجموع جان‌ باختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون سه هزار و ۱۴۰ نفر است.

«مهدی محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و حال یک نفر از آنها نیز وخیم است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز قبل تغییری نکرده است.

محمدی با اعلام اینکه آمار بیماران مثبت بستری در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر و تعداد بیماران سرپایی با علایم کرونا نیز در استان در شبانه‌روز گذشته ۵۰ نفر بود، گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته ۲۸ نفر افزایش نشان می‌دهد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آمار بیماران بستری جدید مبتلا به کرونا در استان یک نفر بوده و پنج نفر هم از بیمارستان ترخیص شدند.

وضعیت سه شهرستان استان کرمانشاه از لحاظ کرونا زرد شد

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و صحنه از ۱۷ تیرماه به رنگ زرد کرونایی درآمد.

محمدی افزود: براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، ثلاث باباجانی، اسلام‌آبادغرب، جوانرود، دالاهو، قصرشیرین، کنگاور، روانسر، سنقروکلیایی و صحنه هم در وضعیت آبی قرار دارند.

وی اظهار داشت: براساس رنگ بندی قبلی (دهم تیرماه) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان گیلانغرب در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های کرمانشاه، ثلاث‌باباجانی، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، جوانرود، صحنه، دالاهو، قصرشیرین، کنگاور، روانسر، سنقروکلیایی و صحنه نیز در وضعیت آبی قرار داشتند.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا  در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است، آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند و رنگ آبی یعنی میزان بستری در ۲ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۸۰ درصد از مردم کرمانشاه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و ۸۰.۸ درصد جمعیت استان دوز اول و ۷۲ درصد آنها دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

در جامعه بالای ۱۲ سال استان کرمانشاه نیز میزان تزریق دوز اول ۹۴.۸ درصد و تزریق دوز دوم ۸۵.۷ درصد است،  همچنین تزریق دوز سوم در این رده سنی به بالای ۴۷ درصد رسیده که هنوز هم با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.

میزان تزریق واکسن در رده های سنی پنج تا ۹ سال و ۹ تا ۱۲ سال در استان کم است و اکنون  ۲۱.۵ درصد از کودکان پنج تا ۹ سال و ۴۰.۶ درصد از کودکان ۹ تا ۱۲ ساله استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.
تزریق واکسن هم اکنون در روستاها در خانه های بهداشت و در شهرها در سطح پایگاه های سلامت انجام می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha