۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1571
کد خبر: 84821815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ میلیارد ریال برای مرمت بازارچه بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافت

یاسوج- ایرنا- مدیر بافت تاریخی دهدشت گفت :۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه مرمت بازارچه بافت تاریخی این شهر در سال جاری اختصاص یافت.

اسفندیار اباب روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازار بافت تاریخی شهر دهدشت  به طول  ۹۰۰ متر در حال بازسازی است که برای مرمت و احیای این بازارچه تاریخی امسال سه ملیارد و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد : در این مرحله  ۹ حجره از بازار تاریخی بلاد شاپور دهدشت مرمت، ساماندهی و بازسازی می‌شود.براساس برنامه ریزی صورت گرفته مرحله اول بازارچه بافت تاریخی دهدشت شهریور ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

اباب گفت : در سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی این بازار اختصاص داده شد.

 مدیر بافت تاریخی شهر دهدشت اضافه کرد: در مراحل اول و دوم بازسازی بازار تاریخی دهدشت تاکنون ۲۵ حجره احیا و مرمت شده و بر اساس برنامه ریزی‌های اجام شده مرحله اول بازار تاریخی بافت قدیم دهدشت با تکمیل و راه اندازی این ۲۵ حجره  شهریورماه امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی روند بازسای حجره‌ها در این طرح را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: بازار بلاد شاپور در بافت تاریخی دهدشت در دوره صفویان ساخته شده و محل ترانزیت کالا از بنادر جنوب کشور به شمال و مرکز کشور و بلعکس بوده است.

وی تصریح کرد احیای این بازارچه تاریخی موجب رونق صنایع دستی ، صنعت گردشگری و همچنین رونق اقتصادی  و اشتغال در شهرستان کهگیلویه می شود.
عبدالرحمان فرزین نیا ناظر بازسازی طرح بازار بافت تاریخی دهدشت نیز گفت: در حال حاضر مقاوم‌سازی‌های پی‌های فرسوده و اجرای طاق تویزه ها، طاق کُلَنبوها و نیز طاقچه‌های بازار، به شکل دقیق و منظم در حال بازآفرینی است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha