رییس پلیس راه : خواب آلودگی ضریب تصادفات در قزوین را افزایش داده است

قزوین - ایرنا - رییس پلیس راه استان قزوین گفت: خستگی و خواب آلودگی متاسفانه بیش از ۶۰ درصد از عوامل تصادفات جاده این استان را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و در نهایت واژگونی خودرو مهمترین عامل تصادفات جاده ای، به خصوص در آزادراه قزوین - زنجان بوده و به همین جهت همواره توصیه شده تا رانندگان هنگام سفر به ازای هر ۲ تا سه ساعت رانندگی حداقل ۲۰ دقیقه را به استراحت کردند اختصاص دهند.

وی، رعایت مقررات رانندگی و توجه به توصیه های پلیس راه از سوی رانندگان را امری ضروری و لازم دانست و اظهار داشت: آمار تصادفات و سوانح منجر به فوت در استان هنگام تعطیلات با توجه به تردد سنگین وسایل نقلیه با کاهش روبرو است اما در روزهای عادی و با خلوت شدن جاده، رانندگان برای رسیدن زودتر به مقصد با سرعت بالای رانندگی، حوادث جرحی و فوتی را رقم می زنند.

به گفته وی، توقف در حاشیه راه، به ویژه در آزادراه ها نیز از دیگر عوامل مسبب ساز در سوانح جاده ای بوده و متاسفانه علی رغم توصیه های مکرر پلیس، بازهم شاهد این مساله در جاده های ارتباطی استان هستیم.

سرهنگ ذاکری منش با اشاره به افزایش بیش از ۴۰ درصدی سفر در عید سعید قربان نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: برای تعطیلات عید سعید غدیر نیز برنامه ریزی های لازم برای حضور مستمر پلیس در راه های ارتباطی، به خصوص گشت های نامحسوس به عمل آمده و پلیس راه قزوین با حداکثر ظرفیت خود در سطح جاده های استان مستقر خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha